تحلیل گر برجسته سیاسی ،نظامی استان مطرح کرد:
حبیبی:بیایید فکری بکنیم،اشتغال ،رفع بیکاری ،رفع نگرانی های جامعه اسلامی را و همه ی اینها را پیوند دهید به استراتژی های کلان نظام که حفظ آن ها بر ما لازم و واجب است.
کد خبر: ۲۵۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ 01 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،سخنران امروز مراسم روز قدس در گچساران اصغر حبیبی از فرماندهان سابق سپاه بود که با طرح  سئوال  چرایی و چگونگی شکل گیری غده سرطانی در مرکزیت و قلب جامعه اسلامی  گفت: منطقه‌ای که امروز استعمار اسرائیل جعلی را در آن ایجاد کرده یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جهان و وعده‌گاه و محل نزول وحی به شمار می‌رود.جایی که تولد و بزرگ شدن تمدن های الاهی در آن صورت گرفته است.
وی افزود: مکه، مدینه و بیت‌المقدس به عنوان بهترین منطقه استراتژیکی این گستره جغرافیایی مسلمانان است.
حبیبی دیگر دلیل اهمیت این منطقه را اینگونه بیان کرد:وجود منابع غنی زیرزمینی از جمله نفت و گاز به صورتی که یک حوضچه نفتی در این منطقه معادل تمامی نفت کشف شده قاره آمریکا است و از طرف دیگر وجود تنگه های مهم تجاری که اقیانوس آرام و اطلس را به این منطقه وصل می کند مانند کانال سوئز ، تنگه جبل الطارق، باب المندب، تنگه هرمز که با بسته شدن هر کدام از این کانال ها غرب برای رساندن یک محموله اقتصادی باید قاره آفریقا را دور بزند.
دغدغه های فعلی نظام را به استراتژی های کلان نظام پیوند بزنید
وی این منطقه را همیشه مورد توجه قدرت های بزرگ دانسته و افزود:حتی پیش از اسلام هم رومیان به این منطقه زیاد توجه داشته اند و پس از اسلام هم باز رومیان به این منطقه کاملا توجه داشته اند در قرن های دوازده و چهارده میلادی هم اسپانیایی ها و پرتغالی ها با حضور خود در این منطقه اهمیت آن را یادآور شده اند.
وی با یادآوری کنگره معروف یهودیان در یکی از شهرهای سوئیس که توسط پدر صهیونیزم یعنی هرتزل شکل گرفت و همچنین قرار دادهایی که منجر به تشکیل اسرائیل شد،گفت : مانند امام(ره)باید با ظرافت یهود و صهیونیزم را از هم جدا کنیم اما استکبار با انتخاب منطقه فلسطین برای استقرار رژیم جعلی اسرائیل به اهداف منطقه‌ای و منافع خود از منابع غنی اقتصادی و سیاسی دست پیدا کرد.

حبیبی در ادامه با اشاره به دستور امام راحل مبنی بر نامگذاری روز جهانی قدس عنوان کرد: با شکل‌گیری این رژیم نامشروع کشتار و قتل مسلمانان فلسطینی همراه با آوارگی به هر بهانه‌ای صورت گرفت تا در نهایت امام راحل به عنوان نخستین مرجع تقلید جهان تشیع در مرداد 58 روز جهانی قدس را به عنوان آخرین جمعه ماه رمضان معرفی و ثبت کردند.
دغدغه های فعلی نظام را به استراتژی های کلان نظام پیوند بزنید
فرمانده سابق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چرایی دستور روز جهانی قدس توسط امام راحل گفت: این دستور در پی ناتوانی حکام عرب صورت گرفت تا حزب‌الله، جنبش جهاد اسلامی، حماس و دیگر گروه‌های آزادی‌بخش ایجاد شود.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: امروز ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با عبور از این مذاکرات ساختگی و مصنوعی با اتکای بر خدا و پیدا کردن ریشه اسلامی فلسطین و قدس به این نتیجه رسیدیم که اگر حرکتی از طرف اسرائیل صورت بگیرد نام، مکان و جایی به نام تل‌آویو باقی نمی‌ماند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: اگر هواپیمایی از اسرائیل به طرف ایران روانه شود با پاسخ دادن صنایع موشکی و ابرازهای دقیق که به صورت سایبری و اتومات آماده شلیک است، مکانی به نام فرودگاه برای فرود هواپیماهای اسرائیل باقی نمی‌ماند.
این فرمانده هشت سال دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش به وجود برخی مشکلات در بعد داخلی و سیاست خارجی اشاره کرد  و گفت : در سیاست خارجی ما باید منافع ملی لحاظ شود و در سیاست های داخلی ما رفاه و آسایش شهروندان مورد نوجه قرار گیرد اما هر دوی این ها امروز لنگ می زند.البته این به معنای ضعف وزارت امور خارجه نیست بلکه منظور همون صحبت های مقام معظم رهبری است که فرمود تیم مذاکره کننده خوب عمل کردند اما باید خوب مواظبت بکنیم که امروز دبه در میارن و در قالب حقوق بشر و سلاح های غیر متعارف که به ما نسبت می دهند می خواهند برجام های دو و سه را بوجود بیاورند هر چند سیاستمداران ما خوب عمل کردند اما باید با اقتدار بیشتر عمل کنند که بحثی از بازدید از موشک های ما و جاههای حساس دیگر نباشد چون همین ها پشتوانه روز قدس است و در سیاست خارجی در مقابل آمریکا و طرفدارانش باید با ظرافت و اقتدار برخورد کنیم.
دغدغه های فعلی نظام را به استراتژی های کلان نظام پیوند بزنید
در بعد داخلی آن چیزی که شهروند ما نیاز دارد رفاه و امنیت روانی است که باید ایجاد شود.وقتی اختلافی پیش می آید یا بحث حقوق نا متعارف یا دزدی پیش می آید فرافکنی نکنیم نیاییم گردن گذشته ،سابق، اسبق بیاندازیم. امروز هر تخلفی صورت می گیرد قوه قضائیه ،قوه مجریه و قوه مقننه با آن برخورد کنند تا آرامش برقرار شود و مردم دنبال سلب اعتماد نباشند.
حبیبی در بخش پایانی صحبت هایش در زمینه سیاست داخلی به موضوع شکل گیری خانواده ها اشاره کرد و گفت:اسلام اگر توفیقی دارد به واسطه خانواده است خوب یعنی زن و مرد و فرزند خوب تربیت بشود.
مسئولین عزیز به هوش باشید که امروز بهترین و شیرین ترین موضوع اسلام که تشکیل خانواده است به اولویت سوم و چهارم تبدیل شده است.امروز پیر پسری و پیر دختری به عنوان یک تهدید بالقوه و بالفعلی است که در دهه ی آینده با آن برخورد می کنیم و مشکلات ما از اینجا شروع می شود پس بیایید فکری بکنیم،اشتغال ،رفع بیکاری ،رفع نگرانی های جامعه اسلامی را و همه ی اینها را پیوند دهید به استراتژی های کلان نظام که حفظ آن ها بر ما لازم و واجب است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
درودبرمرد بادانش وبصیرجناب حبیبی
بنیامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
درود بر جاج حبیبی،سردار بزرگ و سلحشور استان
بنیامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
درود بر جاج حبیبی،سردار بزرگ و سلحشور استان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
اي كاش حبيبي ميشد استاندار استانمون برش حبيبي براي مديريت كلان استان كارساز است حبيبي توان مديريتي خوبي دارد وبا همه جريانات سياسي تعامل خوبي دارد لذا گزينه بسيار خوبي براي استاندار مي باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار