بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«هشدار برخی نمایندگان به رئیس جمهور بابت برادر»،«فقط احمدی‌نژاد از عهده روحانی بر می آید»،«اعلام حقوق 14 میلیونی قالیباف در شورا»،«رقم جدید مدیرانی که حقوق نجومی گرفته اند! »
کد خبر: ۲۵۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 03 July 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

افشاگری جدید درباره فیش های حقوقی
محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: باید بدانیم که آیا دریافتی های غیر متعارف تنها محدود به مدیران دولتی است یا اینکه طیف وسیعتری را از مدیران نهادها و دستگاه ها دربرمی گیرد؟ از سوی دیگر باید بدانیم که دریافتی‌های غیر متعارف مدیران از چه زمانی شروع شده و به اصطلاح سرآغاز این رویکرد از چه زمانی بوده است؟ به عنوان نمونه دریافتی های شهردار تهران تا جایی که من شنیدم درصدی از درآمدهای شهرداری است که به عنوان سهم شهردار به وی پرداخت می شود. نمونه دیگر اماکن متبرکه مانند آستان قدس رضوی است که درصدی از درآمد موقوفات به متولی داده می شود. نمونه دیگر، روال دادن حق کشف به افراد توسط برخی نهادهای نظامی و انتظامی است. بنابراین دریافتی های هنگفت منحصر به قوه مجریه یا دولت نیست.بحث ها و پرونده هایی هم در خصوص دریافت های غیر متعارف برخی نمایندگان مجلس مطرح بوده است. همانطور که گفتم این بحث دریافتی های کلان و غیر متعارف مدیران منحصر به قوه مجریه نیست. ایران آنلاین این خبر را منتشر کرد.

فاطمه حسینی از رسانه ها شکایت کرد
فاطمه حسینی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پی انتشار مطالبی در برخی از رسانه ها با عنوان «استفاده از رانت برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی و فساد 7 هزار میلیاردی زیر سایه مجوز فعالیت صرافی همسر»، از رسانه های منتشر کننده این خبر در دستگاه قضایی اعلام شکایت کرد. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

فقط احمدی‌نژاد از عهده روحانی بر می آید

عبدالرضا داوری مشاور  میگوید: آقای احمدی‌نژاد سفر استانی نمی‌روند. سفر استانی تعریف خود را دارد. اتفاقی که الان در حال اتفاق است، دیدارهای مردمی است که از جنس سفرهای استانی نیست. در شهرهای مختلف حجم زیادی دعوت از احمدی‌نژاد صورت گرفته است. ایشان حدود 500 دعوت رسمی از شهرهای مختلف دارند. او شخصیت محبوبی است و مردم و هیات‌های مختلف برای مراسم خود از احمدی‌نژاد دعوت می‌کنند. احمدی‌نژاد اگر بنای حضور در انتخابات را داشته باشد، این قدر شجاعت، صداقت و جسارت دارد که صریح به مردم بگوید که برای تغییر در کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا خواهد کرد. او اهل این نیست که خود را پشت سر برنامه‌ها یا سخنرانی‌ها پنهان کند. موضوع رد صلاحیت احمدی‌نژاد تنها یک شایعه‌سازی سیاسی است. اگر حسن روحانی تایید صلاحیت می‌شود، یقینا بدانید احمدی‌نژاد به طریق اولی صلاحیتش تایید می‌شود. این بحث برای بر هم زدن فضای سیاسی کشور است و می‌خواهند با این مسیر جلوی احمدی‌نژاد را بگیرند. باید بگویم تنها کسی که می‌تواند روحانی را شکست دهد، احمدی‌نژاد است. او اگر نیاید روحانی قطعا رییس‌جمهور 8 ساله خواهد بود. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

احمدی‌نژاد مهره سوخته سیاسی است
عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر اسبق کشور دولت اصلاحات گفت: احمدی نژاد یک مهره سوخته سیاسی است و بحث ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری شوخی است. البته، عده ای او را از این شهرستان به آن شهرستان می برند و جمعیتی را هم دور وی جمع می کنند تا روحانی را آزار دهند ولی من احمدی‌نژاد را خطر تلقی نمی کنم. احمدی نژاد از کدام کارنامه خود می تواند دفاع کند؟ فقط می تواند بگوید که من یک یارانه 45 هزار تومانی دادم. شاهدیم که الآن همه کشور گرفتار بلایای این یارانه است. ایشان چگونه می تواند خود را از کوله باری از تخلفات و اتهامات مالی که بر دوش دارد پاک کند؟! تا همین الآن هم دولت روحانی نجابت به خرج داده و بسیاری از آنها را باز نکرده است. اگر روحانی مسائلی که احمدی نژاد و یارانش دارند را با مردم در میان بگذارد، آن وقت می بینید که مردم به فردی که چنین مشکلات عظیمی را برای آنها درست کرده است، آیا اصلا رای می دهند؟! من معتقدم احمدی نژاد رای قلیلی دارد که برای پیروزی وی در انتخابات کارساز نیست.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

پست ریاست جمهوری حذف می شود؟
جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: آیا برای نمایندگان نیز این حق را قائل شده‌ایم که هر وقت خواستند بروند و در هیات دولت صحبت‌هایشان را بیان کنند، آیا این اجازه داده می‌شود؟ آیا در شورای عالی قضایی این اجازه به روسای کمیسیون‌ها و یا نواب رییس مجلس اجازه داده می‌شود که بروند و دردهای ملت را به اطلاع برسانند و یا برای این که از یک وزیر وقت بگیرند یا وزیر به تلفن ها جواب دهد باید ماه‌ها در نوبت باشند. بنده درخواست می کنم عاجزانه از نخبگان و رهبری نسبت به این که مجلس در راس امور قرار گیرد پست ریاست جمهوری نه برای آقای روحانی بلکه برای آتیه حذف شود و سایش‌های بین رییس جمهور و سایر قوا از بین برود و مجلس در راس امور قرار گیرد و نخست وزیر را مجلس تعیین کند.خانه ملت این خبررا منتشر کرد

شیرین کاری تازه ترامپ 
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا روز شنبه در یک توییت ، تصویر هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود را در کنار اسکناس های یکصد دلاری با عبارت ' فاسدترین نامزد تاریخ امریکا ' قرار داد و موجب بهت و حیرت و خشم مردم در رسانه های اجتماعی شد

دستگیری دژاگه تکذیب شد
پس از انکه برخی رسانه‌ها از دستگیری اشکان دژاگه در حال رانندگی با حالت نامتعادل خبر  داده بودند مدیر برنامه‌های این بازیکن این خبر را تکذیب کرد. محمودرضا فاضلی درباره شایعه بازداشت اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: دژاگه بازداشت نشده و الان در خانه‌اش است.  مدیر برنامه‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: اشکان دژاگه دستگیر نشده و فقط گواهینامه رانندگی او را گرفته‌اند. وی درباره علت توقیف تصدیق رانندگی دژاگه گفت: گویا دژاگه به همراه یک نفر دیگر در ماشین بودند و انگار طوری رانندگی می‌کردند که اتفاقات بعدی رخ می‌دهد.فارس این خبر را منتشر کرده است.

اعلام حقوق 14 میلیونی قالیباف در شورا
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: حقوق ثابت قالیباف در ماه حدود 10 میلیون تومان بوده که با جمع مزایای سالیانه آن به 123 میلیون تومان می‌رسد. در مجموع با احتساب مزایا ماهیانه حدود 14 میلیون تومان می‌شود، به جز این حقوق بر اساس قانون، حقوق عمرانی به تمام شهرداران کشور داده می‌شود که این حقوق به شهردار تهران نیز تعلق گرفته است. شهردار تهران از دانشگاه نیز بابت تدریسش باید حقوق دریافت می‌کرده که در طول این سال‌ها تمامی حقوق خود که چیزی حدود ماهانه شش میلیون تومان می‌شود را به دانشگاه برگردانده و در مورد حرفه خلبانی خود نیز حقوقی دریافت نمی‌کند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

حضور جنجالی یک جادوگر در تمرین استقلال
یک فرد عجیب که از یکی از استان های کشور خود را به تهران رسانده و در تمرین استقلال حاضر شده بود، با علیرضا منصوریان دقایقی حرف زد. این فرد در گفت و گوی کوتاهی که با سرمربی استقلال داشت رو به منصوریان گفت می تواند کاری کند که استقلال تمام بازی های فصل را ببرد! این حرف های او باعث تعجب سرمربی استقلال شد، با این حال سوال هایی از این فرد پرسید.منصوریان گفت چطور چنین چیزی ممکن است، می توانی توضیح بدهی؟ آن فرد هم در پاسخ گفت: «توضیح دادنی نیست. باید در تمرین کارم را انجام بدهم. شما فقط دو دقیقه به من وقت بدهید. یعنی تمرین دو دقیقه در اختیار من باشد تا بتوانم کارم را انجام دهم! در آن صورت می بینید که چکار می کنم.»منصوریان که باز هم بهت زده شده بود و نمی خواست در چهره اش بهت را نشان بدهد، مکثی کرد و گفت: «چطور چنین چیزی ممکن است

ارفاق به احمدی‌نژاد از دیدگاه مطهری

علی مطهری- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی بیان داشت؛ به نظر من احمدی‌نژاد باید در زمینه تخلفات مالی بازخواست شود. او باید درباره حوادث سال 88 نیز محاکمه می‌شد که نشد و ظاهرا یک نوع ارفاق درباره او وجود دارد.روزنامه وقایع التفاقیه این گفت و گو را منتشر کرده است.

رقم جدید مدیرانی که حقوق نجومی گرفته اند!

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه به دستور رئیس مجلس کارگروهی درباره فیش های حقوقی نامتعارف تشکیل شد، افزود: در مجموع بررسی ها گزارش هایی از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و کارشناسان کمیسیون اصل 90 ارائه شد.رئیس کمیسیون اصل90 با اشاره به نتایج گزارش‌های سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان این کمیسیون درباره حقوق‌های نجومی مدیران و ارائه این گزارش این هفته به مجلس گفت: حدود 950 نفر از مدیران دولتی حقوق نامتعارف گرفته‌اند.

جزئیات انتصاب‌ مدیر جدید حوزه‌های علمیه

یکی از مسؤولان حوزه علمیه با تایید خبر انتصاب آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه، گفت: آقای اعرافی از 21 تیرماه بدون حفظ سمت در جامعه المصطفی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه فعالیت خواهند کرد.وی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص انتصاب آیت‌الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: این خبر با توجه به مسؤولیت آقای حسینی بوشهری در حوزه تا 20 تیرماه، قرار بوده که هفته آینده منتشر شود، اما برخی این مطلب را به صورت ناقص و در برخی موارد اشتباه، منتشر کرده‌اند. وی ادامه داد: برخی خبرگزاری‌ها به اشتباه خبر انتصاب آقای اعرافی به عنوان مدیر حوزه علمیه قم را منتشر کرده‌اند که این خبر اشتباه بوده و ایشان به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه کشور منصوب شده‌اند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

دستگیری مجری زن شبکه ماهواره‌‌ای

زن جوانی که به عنوان مجری در شبکههای ماهوارهای معاند نظام فعالیت میکرد پس از ورود به مشهد، با صدور دستور قضایی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی دستگیر شد.این زن که حدود 38 سال دارد پس از آن که از دبی به مشهد سفر کرد، تحت تعقیب نیروهای انتظامی قرار گرفت و ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی با کسب دستوری از سوی معاون دادستان مشهد، وی را در یک منزل مسکونی شناسایی و بازداشت کردند. این زن مطلقه که «ف. د» نام دارد و معروف به «الی» است به عنوان مجری در برخی شبکههای ماهوارهای مانند «فارسی وان» و «پرشین تی وی» فعالیت داشت.روزنامه خراسان این خبر را منتشر کرده است.

استفاده ابزاری از قلقلی!

شهرام لاسمی کاراکتر «قلقلی»- شخصیت به یاد ماندنی محبوب کودکان ـ در گفت‌وگویی از بی‌مهری تلویزیون انتقاد کرد و گفت: سالهاست تلویزیون به من کار و آنتن نمی‌دهد اما زمانی که مناسبتی می‌شود، می‌گویند باید در مناسبت‌ها پخش زنده داشته باشید و از من استفاده ابزاری می‌کنند.او با بیان این که این روزها فعالیتی در تلویزیون ندارد، با ابراز تاسف، گفت: بهتر است که سکوت کنم.این مجری خاطرنشان کرد: وقتی پدر و مادرها مرا می‌بینند، به من ابراز محبت می‌کنند و می‌گویند قلقلی خاطرات کودکی‌مان است و آن زمان حکم «عموپورنگ» را برایمان داشت اما من به عنوان یک مجری برنامه‌های کودک 5 سال است که بیکارم! در حالی که واقعا دوست دارم برای بچه‌های نسل امروز هم وظیفه‌ام را انجام دهم.لاسمی ادامه داد: متأسفانه یکی از اشکالات کار ما در حوزه کودک این است که به افرادی بها می‌دهند که بیش از حد و اندازه روی آنتن بوده‌اند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

نظر رهبر انقلاب درباره حرف مخالف رهبری

رهبر انقلاب اسلامی دیشب در دیدار با دانشجویان با اشاره به سخن یکی از دانشجویان درباره تبعات منفی بیان حرف‌های مخالف حرف رهبری خاطرنشان کردند: بارها گفته‌ایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

چند درصد پروازها تاخیر دارد؟

سازمان هواپیمایی کشوری آمار پروازهای انجام شده از سوی ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت‌ امسال را ارائه کرده است که براساس آن ۴۳.۵ درصد از پروازها تاخیر داشتند. راین اساس از ۵۹۳۶ پرواز انجام شده توسط ۱۴ ایرلاین داخلی در دومین ماه از بهار سال جاری ۲۵۸۶ پرواز تاخیر داشتند.همچنین براساس این گزارش، از ۱۴ ایرلاین فعال در این فرودگاه، پنج ایرلاین بیشترین تاخیر را به نام خود ثبت کردند. شرکت‌های هواپیمایی اترک، ایران‌ایر، زاگرس، نفت و آسمان فهرست پنج‌گانه این ایرلاین‌ها را تشکیل می‌دهند.

انتقاد کیهان از احمدی‌نژاد

این روزنامه در مطلبی با عنوان «فعالیت‌های زودرس انتخاباتی! - استفاده از بازی‌های تاریخ گذشته!» نوشت: «در حالی که متاسفانه برخی از ضیافت‌های افطاری مقامات دیروز و امروز به مکانی برای کسب رای و وجهه انتخاباتی بدل شده، شنیده شده که متولیان یکی از همین ضیافت‌ها که گویا از سوی دفتر رئیس‌جمهوری سابق برای هنرمندان برگزار می‌شود، با تلاش بسیار درصدد جمع‌آوری هر چه بیشتر جماعت هنری بوده تا بلکه در مقابل رقبای خود از موقعیت بهتری برخوردار شوند. این تلاش شدید! در حدی انجام گرفته که بعضا برای برخی از مدعوین (که معمولا تمایل چندانی به حضور در این گونه محافل دولتی چه امروزی آن و چه از نوع سابق و اسبقش ندارند)، علاوه بر چندین پیامک ریز و درشت، از سوی افراد دفتر مربوطه بعضا تا 4 بار تماس تلفنی گرفته شده که مثلا فلان منتقد مطبوعاتی در این ضیافت حضور داشته باشد!به نظر می‌آید که دوران این گونه نمایش‌ها و شوهای انتخاباتی، دیری است سپری شده، حتی در آن زمان که سازندگان فیلم انتخاباتی نامزد شکست خورده ریاست‌جمهوری سال 84 از وجود برخی هنرمندان سوءاستفاده کرده و دختری را جلوی دوربین وادار به گریه کردند! ملت ایران همواره نشان داده که هوشیارتر از این به اصطلاح سیاستمداران بوده و سال‌هاست دست این گونه بازی‌های تاریخ گذشته را خوانده است.»

هشدار برخی نمایندگان به رئیس جمهور بابت برادر

جواد کریمی قدوسی، حسن نوروزی نماینده رباط کریم، نصرالله پژمان فر، سیدمحمدجواد ابطحی و نادر قاضی پور با امضای تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از فعالیت های اقتصادی و سیاسی دستیار ویژه رئیس جمهور و عدم فشار به قوه قضاییه جهت بررسی پرونده ایشان شدند.در این تذکر آمده است متاسفانه آقای حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور با استفاده از نفوذ و اطلاعات خود، در انتصابات پرحاشیه در دولت و دیگر نهادهای مالی شریک می باشد و فعالیت های سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی دارای شبهه ایشان بدون هیچ محدودیتی انجام می شود.جناب آقای رئیس جمهور لازم است به استناد اصول قانون اساسی ضمن تجدید نظر در ادامه فعالیت ایشان و جلوگیری از اینگونه فعالیت ها در مجموعه دولت نسبت به رسیدگی به پرونده آقای فریدون در نهادهای نظارتی و قضایی همکاری های لازم را انجام دهید.مهر این خبر را منتشر کرده است.

دیدارِ خاص احمدی نژاد
خبرنگار پارسینه مطلع شد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق در ادامه دیدارهای منظم خود با افشار مختلف و سفرهای استانی-انتخاباتی، فردا شب در دفتر ولنجک خود با جمعی از "شاعران" دیدار می کند.این نخستین بار است که احمدی نژاد بطور ویژه با شاعران دیدار می کند.

راه حل عارف برای موضوع حقوق‌های نجومی
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: امیدورایم با برخورد قاطع پرونده حقوق‌های نجومی بسته شود. محمدرضا عارف در خصوص پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از مسئولان اظهار داشت: پرداخت حقوق‌های نجومی ناشی از ضعف در قانونگذاری است.وی در ادامه افزود: این اقدام به خاطر اختیارات غیرمتعارف نهادهای تصمیم گیرنده و مهم‌تر از همه خود دریافت کنندگان صورت گرفته است.رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه باید براساس رویه و قانون حاکم رفتار کنیم، گفت: رویه حقوق‌ها 4میلیونی است که در برخی موارد اینگونه عمل نشده است.

حمایت پارلمان بحرین از سرکرده منافقین
مایندگان پارلمان بحرین در بیانیه ای با حمایت از سرکرده منافقین، وی را تنها کلید مبارزه با جمهوری اسلامی ایران خواندند.در این بیانیه همچنین بر تضمین سلامت و امنیت منافقان در اردوگاه لیبرتی در شمال بغداد تأکید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار