تابناک کهگیلویه وبویراحمد
با هدف اقدام وعمل در اقتصاد مقاومتی طرح آموزش همراه با تولید در6هنرستان کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود.
کد خبر: ۲۵۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 04 July 2016
چند سالی است که از طرف مقام معظم رهبری بر روی  اقتصاد مقاومتی به عنوان چاره کار مشکلات اقتصادی کشور تاکید شده است که در این زمینه دستگاه های مختلف چه اقتصادی و چه آموزشی با کم و زیاد ،سعی در سرلوحه قرار دادن این نسخه برای پیشرفت و توسعه می نمایند.
در بعد دستگاه های اقتصادی کارنامه نیاز به بررسی و پیگیری بیشتر دارد اما یکی دیگر از متولیان این راهکار دستگاه های آموزشی کشور هستند که می توانند با تولید علم به اقتصاد کمک شایانی کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرحی با نام طرح آموزش همراه با تولید،سعی در تحقق این شعار از طرف بزرگترین نهاد آموزشی کشور را دارد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:این طرح در اجرای برنامه توسعه ششم آموزش وپرورش و با هدف اصلاح الگوی مصرف- اشتغال وتحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.
هادی زارع پور در نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزش و افزایش بهره وری در هنرستانها گفت:با اجرای این طرح کارآیی و اثر بخشی آموزشهای فنی حرفه ای وکاردانش محقق و زمینه ای مناسب برای تقویت کارگروهی-توسعه فرهنگ کارآفرینی- خودکفایی ودرآمدزایی هنرستانها ایجاد خواهد شد.
وی گفت:این طرح در هنرستانهای اقبال لاهوری و وحدت یاسوج-علامه دهخدا وفاطمیه دهدشت وفاطمه زهرا وآیت الله طالقانی گچساران از مهرماه اجرا می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان هم گفت:در این هنرستانها هنرجویان در رشته های مکانیک-خیاطی-پوشاک-جوشکاری-مدیریت خانواده وگرافیک فعالیت می کند.
ایوب رضایی گفت:اجرای این طرح مشارکتی هنرجویان در ادامه تهیه محصولات وخدمات را افزایش وبخشهای مهمی از تولید در جامعه مرتفع می شود.
وی گفت: هم اکنون سهم دانش آموزی در هنرستانها 31درصد است که در برنامه ششم توسعه باید به 46درصد برسد.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپورش استان گفت:ضرورت دارد در بحث هدایت تحصیلی تشویق لازم برای ورود به هنرستانهای کاردانش و فنی وحرفه ای انجام گیرد.
اردشیر یاری معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان هم گفت: امکانات تجهیزات لازم جهت فعالیت این رشته ها در6 هنرستان تا اول مهرماه تأمین می شود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
پرده نمایی از فیش های نجومی ؟!؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
اقدام دیگر ا.پ.در این راستا:زدن از سر وته حق التدریس هاو در نهایت پرداختن با دو سال تاخیر به خصوص در دانشگاه فرهنگیان و یا کلا نپرداختن ان برای همیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار