در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محل ورود گلوله به بدن محیط بان دنا را آرنج دست چپ اعلام کرد و افزود خوشبختانه این گلوله به نقاط حساس و خطرناک بدن این محیط بان وارد نشده است.
کد خبر: ۲۵۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 10 July 2016
سید اسدالله هاشمی در حاشیه جلسه تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، از انتقال محیط بان زخمی دنا از سمیرم به یاسوج برای ادامه درمان خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تشریح جزئیات حادثه گفت: با توجه به اشتراک منطقه ی حفاظتی که حادثه در آن اتفاق افتاد ،بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان و همچنین نزدیک بودن منطقه تیراندازی به شهرستان سمیرم ، محیط بان زخمی را سریعا به بیمارستانی در سمیرم انتقال دادیم که پس از انجام دادن مداوای اولیه در حال انتقال به یاسوج برای انجام اقدامات درمانی بعدی ،می باشد.
هاشمی افزود : جواد عمادی محیط بانی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته برای انجام یک عمل ساده جهت خارج کردن گلوله از بدن وی در مسیر انتقال به یاسوج است.
وی محل ورود گلوله به بدن محیط بان دنا را آرنج دست چپ اعلام کرد و افزود خوشبختانه این گلوله به نقاط حساس و خطرناک بدن این محیط بان وارد نشده است.
هاشمی در توضیح جزئیات لحظه حادثه گفت: محیط بانان ما در حدود ساعت 7بعد از ظهر در حال گشتزنی در منطقه بودند که با چهار شکارچی غیر مجاز مواجه می شوند که پس از اخطاز محیط بانان ، شکارچیان اقدام به تیراندازی می کنند که متاسفانه همکار ما مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.
هاشمی در خصوص شناسایی هویت شکارچیان هم گفت متاسفانه با توجه به عمق زیاد منطقه و تاریکی هوا شکارچیان فرار کرده اند که در حال اقدام برای شناسایی آن ها هستیم.
وی همچنین از همکاری های خوب پاسگاه ، دستگاه قضایی و اورژانس شهرستان سمیرم تشکر کرد .
این مسئول در خصوص وضعیت حمایتی از محیط بانان گفت: اگر لایحه ی حمایتی دولت به مجلس هر چه سریعتر تصویب شود کمک بزرگی به محیط بانان انجام می گیرد.
هاشمی در ادامه افزود: این پنجمین حادثه برای محیط بانان در سطح کشور و دومین حادثه برای محیط بانان استان در سال جاری است.
وی همچنین در خصوص همکاری نمایندگان استان گفت: خوشبختانه گفتگوهای اولیه ای با نمایندگان استان داشته ایم که پس از تعطیلات خانم ابتکار احتمالا لایحه را به مجلس ارائه داده اند که در سطح مجلس هم اراده ی خوبی برای پیگیری و تصویب این لایحه وجود دارد که در صورت تصویب کمک بزرگی به محیط بانان کل کشور می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار