کد خبر: ۲۵۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 10 July 2016
اتاق خبر 24: تروریست‌ های تکفیری داعش در 2 سال اخیر ادعاهای مختلفی را درباره حمله به کشورهای منطقه مطرح کرده اند که البته بخشی از آن را محقق نموده اند.
**حمله سراسری داعش به عراق در سال 2014
آن ها در سال 2014 میلادی حمله ای سراسری را به عراق داشتند و 5 استان این کشور را اشغال کردند. اما پس از آن به سرعت شرایط تغییر کرد و در دو سال اخیر بخش های وسیعی از سرزمین هایی که اشغال کرده بودند را از دست داد.
تحلیلگران معتقدند که داعش هم اکنون نهایتا بین 20 تا 30 درصد را در عراق در دست دارد و دیگر همچون گذشته قدرتمند نیست و نمی تواند به سرزمین گشایی در منطقه غرب آسیا ادامه دهد.
نکته مهم و قابل بررسی اینکه تروریست های داعش علیرغم آنکه در سوریه و عراق به شدت ضعیف شده اند ؛ اما همچنان بر مواضع خود پیرامون حمله سراسری به کشورهای منطقه اصرار دارند و اخیرا هم فیلمی در این زمینه منتشر کرده اند.
نیوزویک در این زمینه گزارش داد: داعش فیلم تبلیغاتی تازه ای منتشر کرده که در آن ساختار خلافت خودخوانده خود را نشان می دهد که با وجود شکست های متحمل شده ماه های اخیر در مرزهای عراق و سوریه گسترده است و می گوید همچنان حکومت خود را حفظ می کند.
این فیلم که از سوی گروه رسانه ای تروریست های داعش به نام "الفرقان" منتشر شده، یک شبه نظامی از آمریکای شمالی را نشان می دهد که به زبان انگلیسی متن فیلم را می خواند. او درباره تاریخچه اسلام و علت وجود این گروه صحبت می کند که بخشی از تبلیغات مرسوم آن برای جذب نیروهای بیشتر در کاروان جهادی هایش است.
این فیلم که همزمان با عید فطر منتشر شده می گوید وظایف "بغدادی" شامل آماده ساختن نظامیان داعش، تقویت جبهه های مختلفی که داعش در آن می جنگد، دفاع از سرزمین ها، حفظ و گسترش برند افراط گرای خود از اسلام و اجرای قانون شریعت در سرزمین هایی که در تصرف خود دارد؛ می شود.
**ادعای مضحک داعش: 35 استان داریم که یکی از آن ها خراسان است
کمیته هیات های داعش مسئولیت نظارت بر ادارات و کمیته های این گروه، ولایت (استان ها)، تحت حکومت والی (فرماندار) و دیوان ها (اداراتی برای حفظ حقوق مردم) همچون اجرای مجازات های وحشیانه برای نقض قوانین را بر عهده دارد. این گروه ادعا می کند در مجموع 35 استان در سراسر جهان دارد که 19 تای آن در عراق و سوریه و 16 استان از جمله خراسان خارج از سرزمین های تحت کنترل این گروه است.

22.png

این گروه مرتبا تلاش می کند خلافت را همچون یک دولت رسمی نشان دهد که بر خلاف یک سازمان افراطی دارای نظام اداری است که جنبه های مختلف زندگی در این دولت ادعایی را مدیریت می کند.
اما چند نکته درباره خلافت تروریست های تکفیری داعش وجود دارد؛ اولا حضور تروریست‌ها در عراق در حال کمرنگ شدن و از بین رفتن است، چرا که ارتش و حشد الشعبی خود را آماده می کنند تا آخرین پایگاه های داعش در "حویجه" و "موصل" را از بین ببرند. با این تفاسیر داعش چگونه می تواند ولایت خود خوانده "خراسان" را ایجاد کند و این موضوع جای سوال جدی دارد.
ثانیا داعش از نظر ایدئولوژی به ایران نزدیک نیست که بتواند حمله کند و ضمنا ملت ایران هم متحد و منسجم در مقابل تروریست ها ایستادگی می کنند و همچنانکه می بینیم مدافعان حرم در عراق و سوریه علیه تروریست ها پیکار می کنند.
ثالثا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده مقابله با هرگونه تهدید تروریستی هستند و بارها از سوی مقامات نظامی کشورمان اعلام شده که خط قرمز 40 کیلومتری برای تروریست ها ترسیم شده که اگر از این خطوط قرمز عدول کنند ؛ با آن ها برخورد جدی خواهد شد.
سردار سرلشکر "حسن فیروزآبادی" رئيس ستادکل نيروهای مسلح با تاکيد بر اين‌که "داعش جرات نزديک شدن به مرزهاي ما را ندارد"، ‌گفت که مصمم هستيم هرگاه رد پای داعش به 40 کيلومتری آن طرف مرزهای ما در هر کدام از کشورها برسد در همان محل نابودش کنيم.
توان نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی ایران در حدی است که می‌تواند هر حرکتی را از طرف این گروهک پیش از آغاز خنثی کند و هر حرکت گروهک تروریستی داعش توسط نیروهای امنیتی ایران رصد می‌شود.
علاوه بر نکات مذکور؛ با توجه به اینکه استان "دیاله" از لوث وجود داعش پاکسازی شده لذا شانسی برای این گروه تروریستی برای تشکیل ولایت خود خوانده "خراسان" وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
زرشک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار