نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه قزوین گفت: بسیاری از اسیب هایذ اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و با بهبود این وضعیت می توان به سلامت جامعه کمک کرد.
کد خبر: ۲۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 10 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در دیدار رئیس طرح، برنامه و امور استان‌های مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استان قزوین گفت: بسیاری از آسیبهای اجماعی ریشه در اقتصاد دارد و هر چه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند آسیبهای اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: باید از فرصت نماز جمعه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی بیشترین استفاده را ببریم و مردم را برای کمک به قشر آسیب‌ پذیر جامعه بسیج کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر روح عفاف و حجاب در جامعه ترویج شود بسیاری از مسائل اخلاقی در حوزه‌های فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شوند البته عفت فقط رعایت حجاب نیست بلکه در همه مسائل این اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این موضوع در جامعه تبیین شود مسائلی مانند حقوق‌های نجومی در جامعه رخ نخواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید خطبه‌های نماز جمعه به گونه‌ای بیان شود تا نسخه‌ای برای دردها و مشکلات مردم باشند و نتایج آن در جامعه به صورت محسوس دیده شود.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآورشد: بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجماعی که در جامعه مشاهده می‌کنیم، ریشه در اقتصاد دارد و هر چه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند معضلات اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله عابدینی افزود: سیاه نمایی را شرعاً جایز نمی‌دانیم و به خاطر سوء استفاده تعدادی از مسئولان، خدمات هزاران خادم زحمت‌کش رانادیده نمی‌گیریم اما اگر تعداد کمی هم از بیت‌المال سوء استفاده کنند، نابخشودنی است.

امام ‌جمعه قزوین بیان کرد: درحالی که تعدادی از مسئولان حقوق‌های ده‌ها میلیونی دریافت می‌کنند، برخی از مردم در فقر هستند و حتی برای تهیه نان شب با مشکل مواجهند که این مسادل می تواند به آسیبهای اجتماعی منجر شود.

وی اظهارکرد: باید تلاش کنیم با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و بدانیم که خدای متعال تأکید کرده که به کفار هیچ اعتمادی نیست و نباید به آن‌ها تکیه کرد.

در ابتدای این دیدار احسانی، رئیس طرح و برنامه و امور استان‌های مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور بر کاهش آسیبهای اجتماعی، به‌ویژه طلاق تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با همت و مشارکت همه مردم و مسئولان به‌ ویژه ائمه جمعه، آسیبهای اجتماعی را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان در اولویت دادن به طرح های مبارزه با مفاسد اخلاقی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اقدام های جدی کنند.

احسانی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی پذیرفته دو میلیارد ریال به مناطق حاشیه نشین و دو میلیارد ریال دیگر را به کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص دهد که این کار می تواند راهگشا باشد.

رئیس اداره طرح و برنامه و امور استان های وزارت کشور یادآورشد: خوشبختانه نگاه مسئولان به حوزه اجتماعی هدایتی است و ضرورت پرداختن به آن نیز بیش از گذشته احساس می شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انجام کار فوق العاده و خارج از حیطه وظایف در حوزه امور اجتماعی تاکید دارند، گفت: انتظار می رود توجه به حوزه اجتماعی با نگاه دلسوزانه تری ادامه یافته و به این حوزه از لحاظ ساختاری و اعتباری نیز بیشتر تاکید شود.

در این دیدار ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری و محسن قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین هم حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار