تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مجری مراسم در ابتدا فصل تابستان را فصل سرسبزی و شکوفایی خواند و اضافه کرد اما متاسفانه این فصل برای سینماگران تبدیل به خزان و ریزش شده و این تقدیر است و باید پذیرای مرگ باشیم و با آن زندگی کنیم.
کد خبر: ۲۵۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 12 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،فیلم سینمایی ممیرو با کارگردانی هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق اکران عمومی شد.
در این آیین که در محل موزه سینما برگزار شد دو تن از سیاسیون نام آشنای استان کهگیلویه وبویراحمد یعنی ولی الله شجاع پوریان و غلام رضا تاجگردون حضور داشتند.
سایت هنر و تجربه در این خصوص نوشت:هشتاد و سومین مراسم آیین دیدار گروه هنروتجربه به فیلم «ممیرو» ساخته هادی محقق اختصاص داشت. این مراسم دوشنبه ۲۱ تیرماه در محل موزه سینما برگزار شد.
مجری مراسم در ابتدا فصل تابستان را فصل سرسبزی و شکوفایی خواند و اضافه کرد اما متاسفانه این فصل برای سینماگران تبدیل به خزان و ریزش شده و این تقدیر است و باید پذیرای مرگ باشیم و با آن زندگی کنیم. در ادامه مجری مراسم از حاضرین خواست تا بایستند و اگر یاد و خاطره‌ای از تفکرات و بزرگی عباس کیارستمی دارند در دل بگویند و تشویقش کنند.

مجری این مراسم از دکتر تاج گردون رییس کیمیسیون برنامه و بودجه به خاطر حضور در این جلسه تشکر کرد و از قول مجید برزگر که به خاطر جشنواره فیلم ایروان به ارمنستان سفر کرده است از حاضرین عذرخواهی کرد. هادی محقق کارگردان فیلم روی صحنه آمد و صحبت‌های خود را با خواندن متنی آغاز کرد: «دیروز مامور سرشماری در همسایه‌مان را به صدا درآورد. او که موتور هم نداشت، با کاغذ و قلمی زنده بودن کوهیار را ثبت کرد، غافل از این‌که کوهیار چهار روز دیگر قرار است، اعدام شود.»

مجری مراسم از هادی محقق خواست پیش از دعوت از عوامل فیلم یک خاطره از ساخت این فیلم بگوید و هادی محقق در جواب گفت ترجیح می‌دهد از فیلمش چیزی نگوید و از آدمی بگوید که شش روز است به خاطرش افسردگی گرفته‌ایم: «من و یکی از دوستانم سفری به شیراز و بین عشایر قشقایی داشتیم. آن‌جا سه ژاپنی دیدم که یکی از آن‌ها خیلی خوب فارسی حرف می‌زد. وقتی دلیل را جویا شدم گفت من آنقدر آقای کیارستمی را دوست دارم که رفتم فارسی را یاد گرفتم تا فیلم‌هایش را به فارسی گوش بدهم. اگر بخواهم خواهشی از خدا داشته باشم آن خواهش این است که یک کیارستمی دیگر به ایران هدیه بدهد.»
رضا محقق تهیه‌کننده فیلم «ممیرو»، پدرام زرگر طراح چهره‌پردازی فیلم که کار بسیار سختی در جریان ساخت این فیلم داشته است، حمید برزگر دستیار تدوین و سعیده شریعتی عکاس در سالن حضور داشتند و روی صحنه آمدند. رضا محقق در ابتدا از دکتر تا‌ج‌گردون تشکر کرد و سپس به حضور ولی‌الله شجاع پوریان نماینده ادوار مجلس اشاره کرد.

پدرام زرگر طراح چهره‌پردازی فیلم نیز درباره همکاری‌‎اش با این فیلم توضیح داد: «ممیرو همین طور که بارها به خود هادی محقق هم گفته‌ام ثمره نزدیک به بیست سال کار من است. هر آن‌چه بلد بودم با جان و دل در این فیلم گذاشتم و خوشحالم که هادی این فیلم را ساخت و رضا محقق تهیه کرد.» سعیده شریعتی عکاس نیز از اهالی مهربان منطقه کهکیلویه تشکر کرد.

هادی محقق در انتها به نقش‎آفرینی یدالله شادمانی در این فیلم اشاره کرد: «آقای شادمانی به حق خواهید دید و قضاوت خواهید کرد، کاری انجام داد که کمتر بازیگری حاضر می‌شود در این وضعیت قرار بگیرد.» محقق این نمایش فیلمش را به روح بلند عباس کیارستمی تقدیم کرد.

فریبرز عرب‌نیا، دکتر تاج گردون، ولی‌الله شجاع پوریان، محسن امیریوسفی، نرگس آبیار، مجید گرجیان، کاوه سجادی حسینی، حامد رجبی، محمود رحمانی ففرهاد بشارتی، ابراهیم ابراهیمیان و… از جمله میهمانان مراسم آیین دیدار فیلم سینمایی«ممیرو» بودند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار