تابناک کهگیلویه و بویراحمد
به جرات می توان گفت این نخبگان تا بحال تصور داشتن چنین پول هایی که باعث انحراف ذهن آن ها و مخاطبان از واقعیات استان شده است را نداشته اند.
کد خبر: ۲۶۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 14 July 2016
موضوع حقوق های نجومی یک موضوع ملی است و همه ی کشور به نوعی درگیر آن شده اند و واکنش های تند و گاها مخرب از طرف برخی نخبگان منتسب به طیف های سیاسی باعث ایجاد شائبه های سیاسی در این امر مهم شده و می توان انحراف از اصل موضوع را به راحتی در میان سیاسیون شاهد بود.
اما آنچه مایه ی تعجب است به هم پریدن های رسانه ای سیاسیون و نخبگان استانی است که مهمترین مشکل آن موضوع کمبود اعتبار است در حالی که نه حالا بلکه همیشه این مشکل را داشته است و ربطی هم به بود یا نبود حقوق های نجومی ندارد که احساس شود این عزیزان دغدغه توسعه استان را دارند.
موضوعاتی مانند حقوق های نجومی در استانی مانند کهگیلویه وبویراحمد می تواند در درجه دوم خبرهای رسانه ای خصوصا از طرف نخبگان باشد اما موضوع اول استان ما که هیچ ربطی هم به تغییر دولت ها ندارد ، عدم  توسعه به واسطه مشکلاتی بوجود آمده است که چندان هم به سیاست های کلان ملی مربوط نیست بلکه به مسائل داخلی استان بر می گردد از جمله نبود سرمایه گذار استانی ، عدم ورود سرمایه گذار خارج استانی به دلیل عدم جذابیت های لازم برای سرمایه گذاران و از همه مهمتر مدیران ضعیف که عمدتا بر اساس مسائل صرفا سیاسی یا صرفا طایفه ای انتخاب می شوند و نه بر اساس شایسته سالاری!
یکی از این موارد که اخیرا باعث وجود برخی موضع گیری های رسانه ای و به تبع آن منحرف کردن اذهان از دغدغه ی واقعی استان شده است ، صحبت های دکتر هدایت خواه و واکنش روابط عمومی فرمانداری لنده که حتما باید موضع فرماندار باشد ،به این سخنان است که هیچ کدام از آن ها  نفعی برای استان ندارند بلکه به نوعی اثبات ارادت این عزیزان به احزاب مورد حمایت خود است.
در ادامه سخنان دکتر هدایت خواه و روابط عمومی فرمانداری لنده که یکی از محرومترین شهرستان های استان می باشد ، منتشر می شود تا مخاطبان خود نظر دهند که این سخنان کدام مشکل از این استان و یا شهرستان را حل می کند. ضمن اینکه به جرات می توان گفت این نخبگان تا بحال تصور داشتن چنین پول هایی که باعث انحراف ذهن آن ها و مخاطبان از واقعیات استان شده است را نداشته اند.
موضع هدایت خواه در مورد فیش های حقوقی
ستار هدایت خواه سخنگوی اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به فیش ها و حقوق های نجومی در کشور گفت: موضوع فیش ها و حقوق های نجومی را باید از منظر های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
وی افزود: اگر از منظر اداری بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم که بیانگر فساد اداری و نا سالم بودن سیستم اداری در کشور است.
سخنگوی اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم این موضوع را از منظر فرهنگی نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم نیز نشان دهنده روحیه دنیا طلبی در بخشی از مسئولین جامعه ما است که در حال سوق دادن جامعه به سمت دنیا طلبی و اشرافیگری است.
جنگ رسانه ای مسئولانی که خواب پول های میلیاردی را هم نمی بینند
وی تاکیدکرد: از لحاظ سیاسی نیز این موضوع نشان دهنده پیمان میان قدرت و ثروت است که برخی از صاحبان قدرت متاسفانه از فرصت مسئولیت هایی که دارند سوء استفاده می کنند تا پایگاه اقتصادی خودشان را تامین کنند که در واقع در مقاطع سیاسی از این پایگاه به نفع جریان خود و علیه جریان مخالف استفاده کند.
هدایت خواه اظهارکرد: از منظر بین المللی نیز این موضوع متاسفانه باعث می شود که چهره نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر بسیاری از مردم دنیا که جمهوری اسلامی را الگوی خود می دانند مخدوش شود.
این فعال فرهنگی تاکید کرد: متاسفانه این اتفاق بسیار بد و ناگوار بوده است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید با این مسئله به صورت جدی پیگیری و با عوامل برخورد شود و اموال کسب نیز به بیت المال بازگردانیده شوند.
 متن این بیانیه روابط عمومی فرمانداری لنده در پاسخ به سخنان هدایت خواه
جناب آقای هدایتخواه: رطب خورده کی تواند منع رطب کند؟ آری کارگزاران نظام اسلامی ملزم به رعایت تمام معیارهای حق و حقیقت در چارچوب حوزه اجرایی خود هستند. دولت تدبیر و امید در راستای دغدغهٔ به حق رهبر فرزانه انقلاب و در مسیر تحقق مطالبات معظم له، با پرهیز از هوچی‌گری اولین گام را در این مسیر با صلابت برداشته و تعدادی از کارگزاران خاطی را عزل نموده وبرخوردبا مابقی را نیز در دستور کار دارد. این از پوین‌های مثبت این دولت می‌توان قلمداد کرد. دولتی که شفافیت را در دستور کار قرار داده است. دولتی که دسترسی به آمار و اطلاعات و عملکرد مجموعهٔ خود را حق مردم می‌داند. اتفاقا اگر جانب انصاف را رعایت نمایید تمامی مبالغ دریافتی و آنچه را که شما فیش‌های نجومی نامیده‌اید از درون و بطن نهادهای اجرایی یعنی دولت و با هدف برخورد به بیرون درز شده است.
اما کاش نگاه علی گونه حضرتعالی به این قضیه خاص تبدیل به یک بام و دو هوا نمی‌شد. امام علی (ع) در خطبه ۲۱ نهج البلاغه می‌فرمایند: «فَإِنَّ اَلْغَایَهَ أَمَامَکُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَکُمُ اَلسَّاعَهَ تَحْدُوکُمْ تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا فَإِنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ آخِرُکُمْ أقول إن هذا الکلام لو وزن بعد کلام الله سبحانه و بعد کلام رسول الله صلى الله علیه و اله بکل کلام لمال به راجحا و برز علیه سابقا فأما قوله علیه السلام تخففوا تلحقوا فما سمع کلام أقل منه مسموعا و لا أکثر محصولا و ما أبعد غور‌ها من کلمه و أنقع نطفت‌ها من حکمه و قد نبهنا فی کتاب الخصائص على عظم قدر‌ها و شرف جوهر‌ها»
آنگاه که خبر پیمان شکنان به ایشان رسید این خطبه را ایراد فرمودند: آگاه باشید! شیطان حزب و طرفداران خویش را بسیج کرده و سپاه خود را گرد آورده است تا بار دیگر ستم را به جایش برگرداند و باطل را به جایگاه نخستینش‏ باز فرستد. به خدا سوگند آن‌ها هیچ منکرى از من سراغ ندارند.
جنگ رسانه ای مسئولانی که خواب پول های میلیاردی را هم نمی بینند

انصاف را بین من و خود حاکم‏ نساختند، آن‌ها حقى را مطالبه مى‏کنند که خود آن را ترک گفته‏اند. انتقام خونى را مى‏خواهند که خود ریخته‏اند، اگر (در ریختن این خون) شریکشان بوده‏ام پس آن‌ها نیز سهیمند و اگر تنها خودشان ‏مرتکب شده‏اند کیفر مخصوص آنهاست. مهم‌ترین دلیل آنان به زیان خودشان تمام مى‏شود، از پستانى شیر مى‏خواهند که‏ مدتهاست‏ خشکیده، بدعتى را زنده مى‏کنند که زمانهاست از بین رفته. چه دعوت کننده‏اى؟! و چه اجابت کنندگانى؟! دوران مسیولیت حضرتعالی در مقام وکیل المله و ارزیاب و ناظر بر بیلان کاری دولت قبل لبریز است از مماشات و تسامح.
کاش فساد‌ها ی کلان اقتصادی و رانت‌های میلیاردی را مثل امروزتان رصد می‌کردید. با یک محاسبه سرانگشتی دریافتی‌های نهصد و پنجاه مدیر متخلف برابر است با یک دو هزارم تنها یک اختلاس دورهٔ حضرتعالی. می‌دانید حجم اختلاس بابک زنجانی معادل دریافتی بیست هزار سال یک کارمند با حقوق پنج میلیونی بوده است؟ سنسور‌ها و شاخک‌های حضرتعالی فقط در مواقع خاصی ردیابی می‌کنند. خداوند به همه ما توفیق عنایت فرماید تا از جاده انصاف خارج نشویم.


 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
اقای معاون نکند دستی بر اتش بیتالمال داشته باسی که جای باصطلاح محلی کنجار دردت میکنه کجات رو گزیده چه شد صد روز گزارش وضعیت اقتصادی ملت چه شد مهار تورم چه سد خدمت بی منت وهزاران یوال بیحواب بر جامتان چه شد وبال گردنتون شد حاضرید تقصی عدم پذیرش بر جام ونقض های مجدد را برعهده دولت قبل بگذارید بی عرضگی هم حدی داره چه بر سر این ملت بی پناه اوردید واقعا باچه رویی سخنان دیگران را نقد میکنید به چه مینازید اکه طرحهای نیمه کاره دولت قبل نبود باچه رویی سخن میگفتید ناراحتی دولت سما از خزانه برای جیبهای چند صد متریتون بود کو چند نفر سارق بیتالمال بابا دم خروس زیر بغل کیست چشمتو باز کن سر زیر برف کردید ونمیخواهید ببینید میدانی مسکل شما چیست اینه که خودتونو زدید به نفهمی والا کسی که نفهم باشه بهتر میتونه یه چیزایی رابفهمه تا کسی که خودش رو زده به نفهمی نکنه صفدر حسینیها را........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
نهادهای نظارتی و قضایی باید با مسولانی که از فساد اداری و حقوقهای نجومی در رسانه ها حمایت می کنند برخورد نماید زیرا بری اینها بیت المال قطعا بیت الحال است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار