فرماندار گچساران گفت: اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان گرهگشای کاهش شاخص بیکاری است.
کد خبر: ۲۶۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 16 July 2016
عبدالرحیم رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب یک فوریت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران افزود: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از عوامل مهم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بهره وری بهینه از قابلیت های تولید در کارآفرینی است.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح نقش اثرگذاری در پاسخگویی به نیاز سرمایه گذاران و کم کردن بروکراسی اداری و نیز کاهش نرخ فراینده بیکاری دارد.
جمعیت جوانان بیکار شهرستان نفت خیز گچساران 25هزار نفراعلام شده است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی این شهرستان افزون بر کاهش هزینه های اجرای طرح های اقتصادی، صنعتی می توان زیرساخت های مورد نیاز را نیز به نحو مطلوب تری تامین کرد.
وی بیان کرد: بخشودگی های مالیاتی، عوارض گمرکی و معافیت از مقررات ویژه صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزایای اجرای این پروژه است.
رحیمی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران دارای آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی متعددی است که از مهمترین آنها می توان به ایجاد اشتغال پایدار و افزایش میزان رفاه عمومی در این شهرستان اشاره کرد.
فرماندار گچساران با اشاره به آمار بالای بیکاری در این شهرستان گفت: اجرای این طرح راهکاری برای رفع موانع صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه 23 تیر با یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.
بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استان های گلستان(اینچه برون)، ایلام(مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان(بانه – مریوان)، هرمزگان(جاسک)، بوشهر(بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیات وزیران می رسد ایجاد کند.
همچنین دولت می تواند در استان های فارس(فسا)، یزد(ابرکوه – میبد)، زنجان(زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد(گچساران)، آذربایجان غربی(سرو، ارومیه)، خراسان رضوی(خواف – قوچان)، لرستان(خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان(شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز(ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.
قرار داشتن 13 میدان نفتی با میزان ذخیره نفت خام و تولید 25 درصد نفت خام کشور از قابلیت های گچساران برای اجرای این طرح است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار