مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه ۳۲۰ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و معارف رضوی تالیف و چاپ شده است، گفت: جشن دهه کرامت در ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 16 July 2016
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه ۳۲۰ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و معارف رضوی تالیف و چاپ شده است، گفت: جشن دهه کرامت در ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید جواد جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار داشت: انتقال آموزه‌های اهل بیت (ع) در جامعه و تقدیر از کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند از اهداف عمده برگزاری این جشنواره است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه این جشنواره در 5 حوزه دارای برنامه‌هایی است، گفت: این برنامه‌ها در حوزه‌های ملی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی ، فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال برپایه رقابت سالم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: 13 استان کشور در رقابت‌های فرهنگی، 11 استان در رقابت هنری، 8 استان در رقابت علمی و پژوهشی، 3 استان در رقابت‌های سینمایی و تولیدی، 2 استان در بخش مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال، 30 دانشگاه کشور در عرصه رقابت‌های علمی و هنری، 30 استان در رقابت‌های کتابخوانی باهم به رقابت می پردازند.

جعفری با بیان اینکه محور دوم برنامه‌های بخش بین الملل است، اظهار داشت: جشن دهه کرامت در 77 کشور و 2400 نقطه جهان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش مردمی ستادی متشکل از 30 تشکل مردمی کار ساماندهی جشن‌های مردمی دهه کرامت را عهده دار هستند.

جعفری با اشاره به اینکه 5 ذی القعده روز بزرگداشت و تکریم بقاع متبرکه و امامزاده‌های واجب التعظیم است، عنوان کرد: این برنامه با کمک اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای امامزادگان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های روز 6 ذی القعده روز بزرگداشت و تکریم حضرت احمد بن موسی(س) است .

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا (ع) از شلمچه تا مرو ترکمنستان را از جمله برنامه‌های فرهنگی این بنیاد در دهه کرامت برشمرد.

وی وجود بارگاه 290 امامزاده واجب التعظیم در این استان را معنویت ویژه‌ای در کهگیلویه وبویراحمد برشمرد و گفت: 4 برنامه بزرگداشت حضرت بی بی حکیمه (س)، برگزاری جشنواره هنرهای آئینی، وجود یکی از قدمگاه‌های امام رضا (ع) در استان و جشنواره کتابخانه رضوی از برنامه‌های اساسی استان کهگیلویه وبویراحمد در دهه کرامت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار