مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین این سازمان و سازمان ثبت و اسناد استان، ازدواج‌های بدون ارائه آزمایش ژنتیک ممنوع شد.
کد خبر: ۲۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 17 July 2016
سید علی‌رضا موسوی‌امجد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد با هدف کاهش معلولیت‌ها اجرا شده و به نوعی یک طرح ابتکاری مختص به این استان است.

وی دلیل بسیاری از معلولیت‌ها در این استان را عدم آگاهی مردم نسبت به مسئله پیشگیری و راه‌های آن دانست و افزود: طرح‌های مختلفی از بدو تولید نوزاد در سازمان بهزیستی برای پیش‌گیری از معلولیت‌ها وجود دارد که در صورت توجه و انجام این موارد معلولیت‌ها به کمترین حد خود می‌رسد.

موسوی‌امجد خواستار همکاری و تعامل رسانه‌ها در زمینه کاهش آسیب‌ها و معلولیت‌ها شد و گفت: در صورت استقبال و آشنایی مردم از مراکز خدمات دهی سازمان بهزیستی شاهد بهبود روند موجود در این استان هستیم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح‌های غربالگری شنوایی در بیمارستان‌های دارای بخش زنان و زایمان راه‌اندازی شده و همچنین طرح‌های مختلف دیگری از جمله تنبلی چشم برای کودکان انجام می‌شود که انتظار می‌رود خانواده‌ها در دوره کودکی فرزندان خود برای انجام این موارد به مراکز پیش بینی شده مراجعه کنند.

موسوی‌امجد با تاکید بر اینکه افزایش مددجویان سازمان بهزیستی افتخار نیست خاطرنشان کرد: 6 هزار معلول پشت نوبتی در این استان داریم که به دلیل کمبود اعتبار امکان تحت پوشش قرار دادن آنان نیست و البته وقتی معلولی وجود دارد راهی جز خدمات دهی نداریم.

وی نگاه برخی افراد نسبت به بهزیستی در زمینه توزیع پول به نیازمندان را غلط دانست و افزود: سازمان بهزیستی یک دستگاه تخصصی با هدف توانمندسازی برخی افراد خاص در بخش‌های مختلف شامل فکری و حرکتی بوده و بخشی از فعالیت‌ این سازمان کمک به معلولان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار