معاون فنی و طرح های زیربنایی بنیاد برکت، گفت: اولویت بنیاد برکت توجه به اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت هر منطقه برای توسعه عمران و آبادی خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 18 July 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جعفری عصر یکشنبه در بازدید از بخش های چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه افزود: اولویت بنیاد برکت ایجاد اشتغال، معیشت و درآمد پایدار برای مناطق محروم با توجه به پتاسیل و ظرفیت هر منطقه خواهد بود.
وی اظهارکرد: حضور در روستاها، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با استفاده از منابع ستاد بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی و اشتغالزایی خواهد بود.
جعفری بیان کرد: بنیاد برکت در توسعه روستاها و مناطق محروم به جای نقطه ای عمل کردن با اجرایی کردن کارهای عام المنفعه برای رفع محرومیت بصورت عمومی عمل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ وجود محرومیت های زیاد یکی از استانهای هدف بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی است.
جعفری تصریح کرد: باید مشکلات زیربنایی و عمرانی مناطق محروم از سوی مسئولان اجرایی استان اولویت بندی شود تا راهکارهای لازم برای رفع محرومیت از سوی بنیاد برکت اجرایی شود.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید گفت: با همکاری نهادها و مسئولان مشکلات بخش های قلعه رئیسی و دیشموک اولویت بندی و از سوی استاندار به بنیاد برکت ارائه خواهد شد.
پژمان نیک اقبالی مهم ترین مشکلات و اولویت های این بخش ها را نبود راه ارتباطی مناسب، کمبود و فرسودگی فضای تحصیلی، لزوم اجرای طرح های کشاورزی و درآمدزا و اجرای پروژه های شهری در شهرداری های این بخش ها اعلام کرد.
بخش های قلعه رئیسی و دیشموک حدود 50هزار نفر جمعیت دارند.
بنیاد برکت در سال 86 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف انجام مسئولیت های اجتماعی، توسعه و توانمندسازی مناطق محروم و کم تر توسعه یافته ی کشور تشکیل شد.
در حوزه های مختلف نظیر توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، ساخت مدارس و توسعه ی فضاهای آموزشی، افزایش دسترسی آحاد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه ی خدمات زیربنایی و فرهنگی، ارایه ی خدمات مالی، بانکی و بیمه ای در مناطق مختلف کشور تاکنون فعالیت های گسترده ای داشته است.











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار