معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ماموریت اتاق فکر دانشگاه‌ها آن است که قابلیت‌های علمی، نظری و فکری استادان دانشگاه و نخبگان علمی را به حوزه سیاستگذاری و مدیریت کلان کشور و هر استان پیوند زنند. ب
کد خبر: ۲۶۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 18 July 2016
ه گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید ضیاء هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست اتاق فکر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دولت‌ها نیازمند دانشگاه‌ها بوده و مدیریت کلان کشور نیز به دانش استادان، نخبگان علمی و صاحبنظران نیاز دارد.
وی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این سفر نقطه عطفی در فرآیند توسعه و تحولات اجتماعی و اقتصادی استان است.
هاشمی با بیان اینکه اتاق فکر دانشگاه‌ها با دو محوریت حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نهاد ریاست جمهوری در کشور تشکیل شده‌اند، ابراز کرد: یکی از عواملی که می‌تواند این سفر را پربار کند فعالیت و پویایی هر چه بیشتر اتاق فکر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
وی عنوان کرد: از حدود یک و نیم سال قبل اتاق فکر دانشگاه‌های کشور با همکاری مرکز تحقیقات و بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در استان‌ها تشکیل شد.
هاشمی تصریح کرد: مقدمات تشکیل اتاق فکر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد چند سال قبل انجام شد و در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان نیز این اتاق فکر در سطح وسیعتری کار خود را انجام می‌دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ماموریت اتاق فکر دانشگاه‌ها آن است که قابلیت‌های علمی، نظری و فکری استادان دانشگاه و نخبگان علمی را به حوزه سیاستگذاری و مدیریت کلان کشور و هر استان پیوند زنند.
هاشمی گفت: سفرهای استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت برای آنکه با اشراف بیشتری نسبت به مسائل هر استان همراه بوده و نظر‌ها و پیشنهادهای کار‌شناسانه‌تر و عالمانه تری در اختیار کاروان دولت تدبیر و امید قرار گیرد اتاق فکر دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود.
وی بیان کرد: تشکیل اتاق فکر دانشگاه‌ها برای سفرهای استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در قالب نشست‌های متعدد است تا بتوان نظر‌ها، پیشنهاد‌ها و طرح‌های مورد نظر استادان دانشگاه و نخبگان علمی هر استان را جمع بندی کرد.
هاشمی اظهار کرد: دولت‌ها نیازمند دانشگاه‌ها بوده و مدیریت کلان کشور نیز به دانش استادان، نخبگان علمی و صاحبنظران نیاز دارد.
سید ضیاء هاشمی
وی عنوان کرد: گاهی اوقات نقدهای سازنده استادان دانشگاه و نخبگان علمی به برخی طرح‌ها که احتمال داشت مسیر آن در درازمدت خسارت بار باشد موجب اصلاح آن می‌شود و یا ممکن است حوزه‌ای که مورد غفلت نسبی بوده مورد توجه بیشتر قرار گیرد و جزو اولویت‌ها باشد.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: چنانچه دانشگاه‌ها با حوزه مدیریت کلان کشور پیوند نداشته باشند ایده‌های نخبگان علمی وارد بازار مصرف نمی‌شود و اینگونه ایده‌ها نیز متوقف شده و بی‌نتیجه خواهند ماند.
هاشمی ابراز کرد: ایده‌هایی که در حوزه نخبگی و یا اتاق فکر دانشگاه‌ها مطرح می‌شوند باید به دست مصرف کننده که‌‌ همان مدیریت کلان کشور و هر استان است برسند.
اتاق فکر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با محوریت دانشگاه یاسوج تشکیل شده و استادان و روسای دانشگاه‌ها و جمعی از نخبگان علمی استان عضو آن هستند.
در این اتاق فکر نظر‌ها، ایده‌ها، پیشنهاد‌ها و نقدهای سازنده استادان و روسای دانشگاه‌ها و نخبگان علمی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف برای کمک به توسعه استان مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار