کد خبر: ۲۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 18 July 2016
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، وزنه بردار شهیر ایرانی پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت بی سروصدا تمرین می کند و خیلی ها در مورد میزان آمادگی اش برای حضور در رقابت های المپیک در بیم و امید به سر می برند.
خبری خوش برای مردم ایران در آستانه المپیک/ رکوردشکنی محیرالعقول سلیمی در تمرینات، 220 کیلو؛ یک ضرب!
به تازگی سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان درخصوص وضعیت بهداد سلیمی گفته است: او با 3 ماه تمرین به وضعیت خوبی رسیده است اما برای آنکه شرایط حساس نشود، وضعیت بهداد به صورت یک راز باقی می ماند؛ باید بگویم خبرهای خوبی در هفته های آینده درباره او خواهید شنید.سلیمی درصدد دفاع از عنوان قهرمانی و جابجایی رکورد است چون سه ماه دیرتر تمریناتش را شروع کرده و تلاش ما هم این است که او هفته های پایانی و برای المپیک به اوج برسد.
به نظر شما راز سجاد انوشیروانی در مورد بهداد سلیمی چیست؟
راستش را بخواهید وقتی مصاحبه سرمربی تیم ملی را از رادیو جوان شنیدیم تصمیم گرفتیم به هر قیمت ممکن سر از این راز دربیاوریم و بالاخره موفق شدیم.
دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان آنتالیا (2010)، پاریس (2011) و قهرمان المپیک لندن (2012) در اردوی تیم ملی و در حرکت یک ضرب 5 وزنه 220 کیلوگرمی را نیز بالای سر برده است.
رکوردی محیرالعقول که باعث شگفتی همه ملی پوشان و کادرفنی تیم ملی شده است، بنابر تصمیم انوشیروانی و سایر اعضای کادرفنی تیم ملی خبر این رکوردشکنی غیر رسمی از دید رسانه ها و افکار عمومی پنهان مانده تا فشار کمتری روی بهداد سلیمی باشد و به قول معروف چشم هم نخورد.
بد نیست اشاره کنیم رکورد یک ضرب دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان 105+ کیلو متعلق به خود بهداد سلیمی و به میزان 214 کیلو است که در مسابقات قهرمانی جهان پاریس (2011) به ثبت رسید.
به عبارت دقیق تر چنانچه بهداد سلیمی بتواند وزنه 220 کیلورا به امید خدا در المپیک 2016 ریو بالا سر ببرد می تواند 6 کیلو رکورد دنیا را که دست خودش است جابجا کند.
اما شاید بپرسید وضعیت بهداد سلیمی در حرکت دو ضرب چگونه است؟ باید به اطلاع شما برسانیم این قهرمان قائم شهری در دو ضرب هم تا وزنه 250 کیلوگرم پیش رفته است.
البته به دلیل عمل جراحی زانو بهداد سلیمی در حرکت دو ضرب و هنگام قیچی زدن کمی با مشکل مواجه است که آن هم ظرف 10 روز آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد.
گفته می شود قهرمان ایران قادر است به زودی وزنه 255 کیلوگرم در دو ضرب را نیز مهار کند، اگر چنین اتفاقی بیفتد آنگاه می توان امیدوار شد که بهداد سلیمی در المپیک ریو با بالای سر بردن وزنه 220 کیلوگرم در یک ضرب، 255 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 475 کیلو نه تنها مدال طلای این رقابت ها را زیپ گردن خود می کند بلکه رکورد مجموع جهان و المپیک که هنوز در دست حسین رضازاده است را به میزمان 3 کیلوگرم افزایش می دهد.
حسین رضازاده با ثبت رکورد مجموع 472 کیلوگرم در مسابقات المپیک 2004 آتن به عنوان قهرمانی و مدال طلا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار