در پی ناآرامی‌های به وجود آمده و به دنبال آن نابودی صنعت گردشگری ترکیه، ایران می‌تواند مکان مناسبی برای جذب توریست باشد.
کد خبر: ۲۶۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 18 July 2016
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با نابودی صنعت گردشگری ترکیه مسافرانی که برای سفر، این کشور را انتخاب می‌کردند به دنبال جایگزینی برای مقصد تفریحی و گردشگری خود خواهند بود تا هم هزینه آن با سفر به ترکیه برابری کند و هم از لحاظ مراکز دیدنی، جاذبه‌های تاریخی و هم از لحاظ فرهنگی مورد قبول مردم باشد.
درآمد هفت میلیاردی ترکیه از گردشگران ایرانی که بازار گرمی را برای این کشور فراهم کرده بود با نابودی صنعت گردشگری آن فرصت مناسبی را فراهم کرده تا این درآمد نصیب کشورمان شود.
همچنین سال گذشته در پی ناامنی‌های به وجود آمده، دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از احتمال ورود هتلداران ترکیه به ایران خبر داد و افزود: بسیاری از هتل‌های آنتالیا و مراکز توریستی ترکیه ورشکسته شدند و به برخی از آنها پیشنهاد شده به ایران بیایند و در هتلداری کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.
به نظر می‌رسد با نابودی صنعت گردشگری ترکیه این پیشنهاد با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شود و ایران با توجه به مراکز دیدنی، تاریخی، سیاحتی و امنیت بالایی که در بین کشورهای خاورمیانه دارد گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران شود.
امیرحسین 28 ساله در جواب سؤالی در خصوص اینکه به جای ترکیه کدام کشور را برای مسافرت انتخاب می‌کند، گفت: در ناامنی‌های اخیر به وجود آمده در مناطق مختلف جهان به ویژه ترکیه بهترین و امن‌ترین کشور ایران است و ترجیح بر آن است تا به جای سفر به خارج از کشور به نقاطی از ایران سفر کند که تابه‌حال به آنجا نرفته است.
رضا 30 ساله نیز در پاسخ به این سؤال به جای سفر به ترکیه، ترجیح می‌دهد به گرجستان سفر کند و در خصوص این انتخاب گفت: کشور گرجستان از نظر فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی بسیار شبیه به ترکیه است اما در صنعت گردشگری ضعیف‌تر از آن است.
وی افزود: کشورهای رومانی و بلغارستان نیز می‌تواند جایگزین مناسبی به جای سفر به ترکیه باشد اما هزینه آن به مراتب بیشتر از هزینه سفر به کشور ترکیه است.
مریم 30 ساله نیز به جای سفر به ترکیه، سفر به شهرهای جنوبی کشور را انتخاب می‌کند و گفت: با وجود ناآرامی‌های اخیر در کشورهای منطقه به‌ویژه ترکیه، در حال حاضر سفر داخلی مطمئن‌ترین سفر خواهد بود و از سوی دیگر سفر در داخل کشور ازنظر هزینه و امنیت گزینه مناسبی است.
وی تصریح کرد: در کشورمان شهرهای زیبا و دیدنی بسیاری وجود دارد اما به دلیل بی‌توجهی به آنها از چشم گردشگران دور مانده و خیلی‌ها حتی اسم برخی از این شهرهای دیدنی را نشنیده‌اند که می‌توانند در جذب توریست نقش بسزایی داشته باشند.
با این تفاسیر وجود مراکز تاریخی، سیاحتی، زیارتی، فرهنگی و امنیت حاکم در کشور، می‌تواند باعث پیشرفت‌هایی در صنعت توریسم شود و با سرمایه‌گذاری در جذب گردشگر ایران جای ترکیه را به عنوان یک مکان گردشگری بگیرد، به شرط آنکه به صنعت توریسم توجه و در جهت رشد آن سرمایه‌گذاری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار