مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: 119 محیط بان ایران در طول 90 سال اخیر در راه حفاظت از عرصه های زیست محیطی به شهادت رسیده اند که از این تعداد چهار نفر مربوط به ابتدای امسال تاکنون بوده است.
کد خبر: ۲۶۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 20 July 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد درویش عصر سه شنبه در نشست با جمعی از مسئولان و اعضای تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: در این مدت حدود سه هزار نفر از محیط بانان کشور نیز از نواحی مختلف بدن مجروح و مصدوم شده اند.
وی بیان کرد: مردم کشور برای حفظ محیط زیست احساس مسئولیت خاصی دارند و مشارکت و همکاری آنان نیز در این زمینه مطلوب است.
درویش با اشاره به مظلومیت محیط زیست در کشور، اظهار کرد: از سال 92 تاکنون با تلاش ها و فرهنگ سازی های لازم یک هزار و 480 شکارچی در ایران اسلحه های خود را به طور داوطلبانه کنار گذاشته اند.
وی عنوان کرد: مهرماه امسال برای نخستین بار جشنواره تجربه های مفید تشکل های زیست محیطی کشور در تهران برگزار می شود که در آن 20 تجربه موفق تشکل ها در زمینه حفاظت از محیط زیست انتخاب، معرقی و تجلیل خواهند شد و این تجارب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
درویش ابراز داشت: یکی از مهمترین وظایف، رسالت ها و تکالیف اعضای تشکل های زیست محیطی کشور آن است که نوع نگرش مردم به عرصه های محیط زیست را مدیریت کنند تا کمک بیشتری به حفظ محیط زیست شود.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: با کمک تشکل های زیست محیطی می توان چالش های محیط زیست موجود در ایران را به فرصت تبدیل کرد.
درویش گفت: اعضای تشکل های زیست محیطی کشور با مطالعه و استفاده از تجربه های ارزشمند همکاران خود در نقاط مختلف ایران نسبت به ارتقای سطح دانش و معلومات برای بهبود عملکرد اقدام کنند.
وی بیان کرد: تشکل های زیست محیطی کشور باید مسائل، مشکلات و تهدیدهای مربوط به حوزه محیط زیست کشور را به طور ریشه ای برطرف کنند.
درویش با اشاره به وجود 18 تشکل زیست محیطی فعال در کهگیلویه و بویراحمد با هفت هزار و 252 عضو، اظهار کرد: تا پایان امسال دو دوره آموزشی برای اعضای تشکل های این استان برگزار می شود.
در این نشست 30 نفر از مسئولان و اعضای تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.
مهمترین مسائل، مشکلات و دغدغه های مطرح شده در این نشست شامل لزوم ارائه آموزش، تامین امکانات برای اطفای آتش سوزی جنگل ها و مراتع، فرهنگ سازی گسترده تر به منظور حفاظت از محیط زیست، پایین بودن میزان جرایم برای متعرضان و تخریب کنندگان عرصه های زیست محیطی، به رسمیت نشناختن تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد از سوی دستگاه های اجرایی و تعامل محدود مدیران استان با مسئولان و اعضای تشکل ها بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار