مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از هنرهای فراموش شده صنایع دستی در استان از جمله "سیاه چادر بافی، "سبد بافی، "نین چیت بافی"، گلیم، "گچمه"، زیورآلات سنتی همچون "مهلو" و "میخک" طی دو سال اخیر احیاء شدند.
کد خبر: ۲۶۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 20 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، کارگاه آموزشی صنایع دستی با حضور 27 نفر از فعالان، شاغلان و مربیان صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی با نحوه تبلیغات، برندسازی، بازاریابی و فروش صنایع دستی بوده است.

وی با تشریح برنامه‌های این اداره برای توسعه صنایع دستی افزود: در این کلاسهای آموزشی تاکتیک‌های کاربردی در حوزه صنایع دستی توسط استادان مجرب صنایع دستی تدریس می‌شود.
مهلو  و میخک در استان احیا شد + تصویر
باقری بیان کرد: با اقدامات انجام شده این اداره کل برخی از هنرهای فراموش شده و منسوخ شده صنایع دستی در استان از جمله "سیاه چادر بافی"، "سبد بافی"، "نین چیت بافی"، گلیم، "گچمه"، زیورآلات سنتی همچون "مهلو" و "میخک" طی دو سال اخیر احیاء شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین 50 کارگاه صنایع دستی تا سال گذشته در استان داشتیم که تا پایان امسال این تعداد به حدود 80 کارگاه خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار