امام جمعه گچساران با انتقاد شدید از وضعیت فقر و بیکاری در این شهرستان گفت: فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد.
کد خبر: ۲۶۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 23 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری کلید گشایش درهای رحمت خداوند به روی انسان‌های مؤمن است.

وی افزود: اخلاق نیک و تقوا سبب نزدیک‌تر شدن انسان به خداوند در نتیجه دستیابی به لطف و مرحمت لایزال الهی می‌شود.

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت دوست‌یابی و تأثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی تصریح کرد: در خصوص انتخاب دوست آیات و روایات زیادی آمده که ما انسان‌ها باید کسی را برای رفاقت و دوستی انتخاب کنیم که سبب پشیمانی و ضربه زدن به ما نشود.

حجازی طی سخنانی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی گفت: امروز خاورمیانه به عنوان ثقل مرکز جهان اسلام شناخته شده و در این منطقه نعمت‌ها  و ثروت‌های خدادادی زیادی در کشورها از جمله ایران وجود دارد که باید از این نعمات بهره کافی را برد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص سخنرانی کردند و بر استفاده از مغزهای داخلی به جای توجه به مغزهای خراج کشور تأکید کردند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه بزرگترین سرمایه مغز دانشمندان و نسل جوان است، گفت: متأسفانه در این خصوص آنگونه که باید کار نشده و سرمایه‌های کشور شناسایی نشده است.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بیکاری در کشور و گچساران و بیان اینکه در گچساران چیزی حدود 18 هزارنفر بیکار وجود دارد، عنوان کرد: در سطح کشور بی‌کاری وجود دارد اما به عنوان مثال آیا میانگین بیکاری در یزد و گچساران یکسان است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقتصاددان باید با مبانی دینی آشنا باشد، گفت: اقتصاددان باید با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا باشد باید درد دین داشته باشد تا مشکل نسل جوان را برطرف کند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور و طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا مشکل اقتصاد حل نمی‌شود، عنوان کرد: اقتصاددان متدین با تقوا که درد مردم را داشته باشد، کم داریم؛ اقتصاددان باید اقتصاد را از آیات قرآن استخراج کند.

وی ادامه داد: مشکل ما اینجاست که نظر اقتصاددان ما به بیرون کشور است و با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا نیست.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه دشمنان ما از قرآن و نهج‌البلاغه درس گرفته‌اند، متذکر شد: اما متأسفانه امید ما به بیرون از کشور است.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم دیده شدن عدالت اجتماعی در رونق اقتصادی گفت: این یعنی اگر نیروهای غیربومی یک استان از آن خارج شوند، کار در آن استان زیاد شده و کارگر کم می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقل خاطره‌ای از یکی از مسؤولان رده بالای گچساران گفت: این شخص عنوان کرد در ایام لیالی قدر تصمیم بر پرداخت مبلغی به یکی از نانوایی‌های شهر برای پخت نان به صورت رایگان برای مردم داشتم که با مراجعه به نانوایی؛ نانوا گفت که به جای این کار بدهی افرادی که توانایی خرید نان نداشته‌اند و نان قرضی گرفته‌اند را پرداخت کنید.

امام جمعه گچساران متذکر شد: در گچساران بام نفتی که بعضی افراد در دیگر شهرستان‌ها این شهر را غنی می‌دانند، بعضی از خانواده‌ها توان خرید نان ندارند و نان را قرضی تهیه می‌کنند.

حجازی با انتقاد شدید از این وضعیت عنوان کرد: در کجای دنیا نان قرض می‌دهند، این حرف من نیست؛ حرف یکی از مسؤولان رده بالای گچسارانی است.

وی با بیان اینکه فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد، تصریح کرد: چه کسی باید به داد این شهر برسد؛ کجای دنیا سراغ دارید که کسی نان قرضی تهیه کند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه  اقتصاد اسلامی بر عدالت اجتماعی تأکید دارد، متذکر شد: اگر در خانواده‌ای هشت نفر تحصیل‌کرده وجود دارد، دو نفر را مشغول به کار کنید نه اینکه دو نفر بیکار خانواده‌ای شاغل شود و هیچ‌کدام از هشت نفر تحصیل‌کرده خانواده دیگری شاغل نباشند.

حجازی عنوان کرد: این ظلم و بی عدالتی به شمار می‌رود و سبب فقر و فساد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
اقای حجازی مسبب این ظلم و بی عدالتی که باعث فقر و فساد میشود کیه، مردم همه میدانند، شما چی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار