مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از دو دلیل عمده مشکلات آب در شهر یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 22 July 2016
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از دو دلیل عمده مشکلات آب در شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی لدنی‌نژاد پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته شهر یاسوج با اشاره به مشکلات آب که در شهر یاسوج مرکز استان وجود دارد، اظهار کرد: مردم یاسوج بدانند تا زمانی که سد تنگ سرخ ساخته نشده و صرفه‌جویی هم به خوبی صورت نمی‌گیرد این مشکلات وجود خواهد داشت.

وی بخش عمده‌ای از مشکلات کنونی آب شهر یاسوج را در مصرف بسیار بالا دانست و گفت: سرانه مصرف در این شهر بسیار بالا بوده و همین موجب شده که مشکلات کنونی دیده شود و اگر مردم مصرف را کنترل نکنند باید در آینده منتظر مشکلات بیشتری باشند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج تصریح کرد: به غیر از مشکل صرفه‌جویی یکی دیگر از مشکلات در شهر یاسوج به فرسودگی شبکه آب شهر برمی‌گردد که برای ترمیم شبکه‌ و ایجاد شبکه‌های جدید نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

لدنی‌نژاد گفت: برای کنترل تنش آبی در شهر یاسوج اقدامات جدیدی در دستور کار قرار گرفته از جمله حفر چاه در منطقه تنگ کناره یاسوج که این چاه تا 24 ساعت آینده در مدار قرار می‌گیرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با در مدار قرار گرفتن این چاه آب تا حدودی مشکلات آب مناطقی مانند شرف‌آباد و دولت‌آباد و حوزه جنوبی یاسوج برطرف می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کارها و اقدامات دیگر را در این مدت حفر چاه در منطقه تنگ کبوتری ذکر کرد و افزود: برای رفع بخشی از مشکلات منطقه مهریان و بلهزار چاه آب در این منطقه حفر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر صرفه‌جویی و فرسودگی شبکه، منابع آب پایدار برای شهر یاسوج نیاز داریم رفع مشکلات آب این شهر را تنها در گرو ساخت سد تنگ‌سرخ دانست.

لدنی‌نژاد از مردم خواست تا در راه ساخت سد کمک کرده و معارضین نیز برای احداث آن مساعدت کنند چرا که شهر یاسوج با این روند در آینده با مشکلات زیادی برای تأمین آب روبه‌رو خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار