مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد با رسانه‌های مجوزدار کار می‌کنند و از لحاظ فردی از نظر ما صلاحیت دارند اما باید فرآیند قانونی را جهت اخذ کارت حرفه‌ای خبرنگاری طی کنند.
کد خبر: ۲۶۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 23 July 2016
امروزه نقش رسانه ها در تحولات سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جوامع بسیار پررنگ و تعیین کننده است تا جایی که در ظهور و سقوط دولت ها به عنوان بازیگریی مهم محسوب می شوند.
از زاویه ای دیگر رسانه ها به عنوان بازوی مهم در جهت رونق دادن به اقتصاد و همچنین کمک به برنامه های توسعه ای یک دولت یا منطقه از اهمیت بالایی برخوردارند.
در چنین شرایطی است که رسانه ها با توجه به نقش خود در تمام عرصه های اجتماع باید از سازماندهی و امنیت لازم برخوردار باشند چیزی که در کشور ما چند سالی است بطور جدی در حال پیگیری است.
در استان کهگیلویه وبویراحمد رسانه ها و خبرنگاران از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. آنگونه که مدیرکل ارشاد کهگیلویه وبویراحمد می گوید، در ابتدای کار خود تنها یک پایگاه خبری دارای مجوز در  استان وجود داشته است.
هرچند اداره ارشاد در خصوص رسانه های استان شرایط سختی را تحمل می کند از جمله رعایت نشدن اخلاق رسانه ای و از همه مهمتر شکایت هایی که از رسانه ها می شود  و به دلایل قانونی اداره ارشاد نمی تواند چندان حمایتی از برخی رسانه های بدون مجوز انجام دهد! اما آماری هم وجود دارد که بازهم نگران کننده است و آن اینکه دهبانی پور گفته است در استان کهگیلویه وبویراحمد هیچ خبرنگار مجوز داری وجود ندارد!
رضا دهبانی‌پور در گفت‌و‌گویی با تسنیم گفته است: در ابتدای شروع به‌کار خود در این اداره کل تنها یک پایگاه خبری مجوزدار در استان وجود داشت و البته دلیل آن هم این بود کار ساماندهی پایگاه‌های خبری به تازگی در کشور در حال انجام بود ولی امروز حدود 25 پایگاه خبری مجوز دار در این استان وجود دارد.
در کهگیلویه و بویراحمد هیچ خبرنگار مجوز داری وجود ندارد
وضعیت رسانه های مجازی و مکتوب در استان
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاوت بارز رسانه مجوزدار با یک رسانه بدون مجوز شناسنامه‌دار بودن رسانه مجوزدار و تعهد و مسئولیت ارشاد نسبت به این رسانه و احساس مسئولیت این رسانه نسبت به اخبار پوششی در آن حوزه است.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران مسئول پایگاه‌های خبری استان در انتظار اخذ مجوز برای سایت خود هستند عنوان کرد تاکید کرد: انتظار می‌رود آنهایی که مجوز ندارند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

دهبانی‌پور با اشاره به اینکه اکنون 4 روزنامه در استان در حال فعالیت رسانه‌ای هستند بیان کرد: آمار روزنامه‌ها در استان در مقایسه با برخی از استان‌های کشور مطلوب است.

وی با بیان اینکه چندین ماهنامه، دو هفته نامه، نشریه تخصصی و هفته نامه در استان وجود دارد افزود: نشریات مجوزدار استان هر از چندگاهی براساس شاخص‌ها و آیتم‌هایی از یارانه‌هایی برخوردار می‌شوند.
هیچ خبرنگار مجوزداری در استان وجود ندارد
دهبانی‌پور با بیان اینکه خبرنگار مجوز دار در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد بیان کرد: خبرنگار مجوزدار یعنی خبرنگاری که در سامانه ثبت نام کرده از وزارت ارشاد مجوز بگیرند و دارای کارت حرفه‌ای خبرنگاری شود.
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد با رسانه‌های مجوزدار کار می‌کنند و از لحاظ فردی از نظر ما صلاحیت دارند اما باید فرآیند قانونی را جهت اخذ کارت حرفه‌ای خبرنگاری طی کنند.
برپایی نمایشگاه مطبوعات در روز خبرنگار
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب استانی بهمن ماه سال گذشته در استان برگزار شد، تصریح کرد: دومین نمایشگاه کتاب استان در 10 و 11 شهریورماه امسال به مدت یک هفته در مصلی شهر یاسوج برگزار می‌شود.

دهبانی‌پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته در استان عنوان کرد: در تلاشیم که امسال نیز در کنار روز خبرنگار نمایشگاه مطبوعات استان برپا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار