کد خبر: ۲۶۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 23 July 2016
جمعی از کارگران نفت و گاز گچساران در آستانه سفر رئیس جمهور نامه‌ای را منتشر کرده‌اند که از منظر شما خوانندگان می‌گذرد؛

متن این نامه به شرح زیر است؛

ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی
با عرض سلام
اکنون که پس از چند سال از شروع ریاست جمهوریتان به شهر گچساران قدم گذاشتید خدا را شاکریم.
آقای رئیس جمهور؛اینجا گچساران است،شهری که ثروتش باعث ثروتمندی کشورش است و خود در فقر و فلاکت است.
کارگرانی که در صنعت نفت مشغول کارند بیشترین سهم در تولید و استخراج این ثروت را دارند ولی سهمی از آن ندارند.
آقای رئیس جمهور؛ در ابتدای شروع ریاست جمهوریتان و در بدو ورود رای به ابطال مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم دادید که در دولت قبل تصویب شده بود،گناه این مصوبه آن بود که در دولت قبل به سرانجام رسیده بود.دولت قبل با تمام اشتباهاتش در این مورد به درستی گام برداشته بود و قانون برده داری را نقض کرده بود.
آقای رئیس جمهور؛ شما خود حقوق دانید و خوب میدانید که این مصوبه اگر هم خلاف قانون بود،قابلیت اصلاح را دارا بود.چرا دولت شما به مجلس لایحه ارائه نکرد تا قوانین اصلاح شوند ولی متاسفانه هیچ اقدامی حتی در شعار هم ندیدیم و این اقدام در ابتدا شیرینی تدبیر و امید را در دل کارگران زهر کرد.
آقای رئیس جمهور؛ قطعا فیش های حقوقی نجومی مدیران نفتی را ملاحظه کرده اید.آیا میلی به دیدن فیش های حقوقی کارگران نفتی دارید؟ و آیا تحمل دیدن دارید؟
قطعا اگر مشاهده کنید در پشت این ارقام چهره معصومانه کودکانی را خواهید دید که لبخند به لب ندیده اند.کارگرانی را خواهید دید که در گرمای۵۰ درجه و طاقت فرسای جنوب عرق میریزند ولی ارقام فیش حقوقیشان به اشتباه در فیش دیگری ثبت شده است.
آقای رئیس جمهور؛ شما که تصویب میکنید مدیران نفتی جنوب حقوق ۲۴۷۰۰۰۰۰۰ ریالی دریافت کنند و کار آنها را کلیدی پنداشتید آیا برای کارگران نفت جنوب هم امتیازی تصویب کردید؟
در دولت قبل چند صباحی وزارت نفت بدون وزیر اداره شد و رئیس جمهور شخصا در کنار ریاست جمهوری وزیر نفت هم بود،هر چه بگوییم خلاف قانون بود ولی اثبات کردند که کار و صنعت بدون مدیر خواهد چرخید ولی بدون کارگر هرگز!
آقای رئیس جمهور؛ شما چه تدبیر و امیدی برای کارگران دارید؟
همه میدانیم با شعار هیچ مشکلی حل نخواهد شد پس از آن بیزاریم.در عمل خواهانیم که مجددا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی آغاز و قانون همسان سازی حقوق کارگران اجرا شود که قطعا تاثیر آن را در افزایش روحیه کارگران و نتیجه آن افزایش بهره وری و پیشرفت اقتصاد کشور عزیزمان است را به عینه خواهیم دید.
والسلام

جمعی از کارگران شرکت نفت گچساران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار