تابناک کهگیلویه وبویراحمد
زیر کشت رفتن 400 هکتار از اراضی دشت ابلش ، یکصد بهره بردار، 250 نفر اشتغالزایی ،کمک به افزایش تولید ، درآمدزایی بیشتر از جمله نتایج پروژه مذکور است.
کد خبر: ۲۶۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 23 July 2016
روز گذشته و برای اولین بار در صحرای ابلش شهرستان لنده و با استفاده از ایستگاه پمپاژ آب کشاورزان مشغول کشت 120 هکتار ذرت میباشند.
پروژه آبرسانی به دشت ابلش که در سال 82 کلنگ زنی شده بود بالاخره در بهمن ماه 94 به بهره برداری رسید و روز گذشته با نصب موتور های پمپاژ آب ، اولین کشت ذرت در این دشت صورت گرفت.
رئیس جهاد کشاورزی لنده در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات کلنگ زنی و احداث ایستگاه پمپاژ ابلش با هدف آبی نمودن 400 هکتار اراضی دیم در سال 82 شروع شد اما تا سال 92 هیچ تلاش جدی برای تکمیل این پروژه صورت نگرفت.
مختار مشهدی زاده در ادامه افزود: با پیگیری های صورت گرفته طی دو سال اخیر و با حمایت های خوب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عملیات اجرایی پروژه شامل :نصب موتور پمپها ،تابلوها ،خرید ترانسها ،تامین برق شبکه برق، اجرای 200هکتار آبیاری تحت فشار و تکمیل کلی پروژه در بهمن ماه 94 شاهد بهره برداری از پروژه بودیم .
مشهدی زاده در خصوص هزینه های این پروژه گفت: این پروژه بیش از هفت ملیارد ریال هزینه در برداشت که سازمان دو میلیارد ریال در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 بدهکار پروژه میباشد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده در زمینه اهداف این پروژه بیان کرد : زیر کشت رفتن 400 هکتار از اراضی دشت ابلش ، یکصد بهره بردار، 250 نفر اشتغالزایی ،کمک به افزایش تولید ، درآمدزایی بیشتر از جمله نتایج پروژه مذکور است.
مشهدی زاده در ادامه افزود : در حال حاضر و برای اولین بار در این شهرستان در صحرای ابلش لنده و با استفاده از ایستگاه پمپاژ ،کشاورزان مشغول کشت 120 هکتار ذرت میباشند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده در پایان گفت: ذرت از جمله محصولات خرید تضمینی توسط دولت میباشد و درآمد زایی بسیار خوبی برای کشاورزان دارد ضمن اینکه با بهره برداری صورت گرفته، برای 40 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بوجود آمده و پیش بینی میشود از این میزان سطح زیر کشت 1000تن برداشت ذرت داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار