دکتر ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در حاشیه اجلاس کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش در آمریکا واکنش تندی به اظهارات همتای سعودی خود نشان داد.
کد خبر: ۲۶۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 24 July 2016
دکتر ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در حاشیه اجلاس کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش در آمریکا واکنش تندی به اظهارات همتای سعودی خود نشان داد.
گروه بین الملل مشرق- دکتر ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در حاشیه اجلاس کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش در آمریکا واکنش تندی به اظهارات همتای سعودی خود نشان داد.

بنابر این گزارش، وی در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه آل سعود که خواستار تغییرات اساسی قانون اساسی عراق برای تغییر نظام سهمیه بندی به نفع اقلیت اهل سنت این کشور، انحلال یگان بسیج مردمی شده بود در پاسخی دندان شکن این سخنان را دخالت در امور داخلی کشورش عنوان کرده و گفت: "کشوری که حتی قانون اساسی ندارد حق اظهار نظر در رابطه با تغییرات در قانون اساسی کشور عراق با سابقه ده ها سال را ندارد. وی در ادامه عادل الجبیر را به تغییر مواضع کشورش در مورد حمایت از گروه های تکفیری دعوت کرده است. لازم به ذکر است که عربستان سعودی از زمان اشغال عراق و سقوط صدام بدست آمریکا و متحدانش حمایت های گسترده ای را از گروه های تکفیری - بعثی بعمل اورده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
مرگ بر آل سعود تکفیری ،مرگ بر آمریکا و اسرائیل
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
انشاءالله نابودی آل شیطان(آل سعود) نزدیک است
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
در یک نشست که از سیما پخش شد دیپلمات کشورمون در برابر عادل جبیر گفت که سعودیها از القاعده حمایت می‌کنند و تروریست پرور هستند اما جبیر در حضور دیگران گفت که ایران سابقه سیاهی در حمله به سفارتخانه های مهمان از جمله آمریکا، بریتانیا و سعودی دارد ، گذشته از اینکه اینکار واقعا اشتباه است اما نمیدونم چرا دیپلمات کشورمون در پاسخ به وزیر خارجه وقیح سعودیها نگفت که حمله به سفارتخانه ایران در لبنان ، یمن ، کنسولگری ما در مزارشریف و کشتن پانصد حاجی را تاوانی هست که از شما خواهیم ستاند . واقعا درک نمیکنم که سکوت دیپلمات کشورمون چه دلیلی داشت وقتی بهترین فرصت مهیا بود برای به کثافت کشیدن آن مردک مخنث !!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار