بخشدار دیشموک گفت: منطقه دیشموک یکی از غنی‌ترین سرزمین‌ها برای سرمایه‌گذاری است این منطقه یکی از بزرگترین معادن دنیا و بزرگترین معدن نیترات ایران طبق کارشناسان و اطلاعات سازمان زمین‌شناسی ایران در این منطقه است.
کد خبر: ۲۶۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 24 July 2016
به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حسن امیریان بخشدار دیشموک در جمع خبرنگاران گفت: منطقه دیشموک یکی از غنی‌ترین سرزمین‌ها برای سرمایه‌گذاری است این منطقه یکی از بزرگترین معادن دنیا و بزرگترین معدن نیترات ایران طبق کارشناسان و اطلاعات سازمان زمین‌شناسی ایران در این منطقه است.

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: معدن نیترات لیراب از بزرگترین معادن دنیا است و مشابه با معدن‌های شیلی، ایلات متحده، چین و دیشموک ایران که چهارمین معدن دنیا است.

وی اذعان کرد: عیار این معدن دو درصد است یعنی از لحاظ مرغوبیت و خلوص بهترین معدن نیترات دنیا در منطقه دیشموک قرار دارد و این می‌تواند در زمینه‌های مختلف باعث اشتغالزایی پایداری برای جوانان باشد.

امیریان تصریح کرد: منطقه دیشموک تنها ذخیره‌گاه کرفس در استان کهگیلویه و بویراحمد است و طبق نظریه گیاه‌شناسان مرغوبترین نوع کرفس ایران در این منطقه است.

وی گفت: این منطقه که ما می‌بینیم سرزمین آب‌ها و آبشارها است که رودخانه‌های زیادی در این منطقه جاری و روان است اما فاقد امکانات اولیه و خیلی جالب است در شرق و غرب این منطقه مستقیما در هر نقطه‌ای رودخانه است و این رودخانه‌های از قبیل؛ رودخانه لیراب، رودخانه تنگ‌لاب، رودخانه آب شیرین گندمکار، رودخانه تنگ چویل، رودخانه بالیاب، رودخانه فارتق، رودخانه آجم و رودخانه لیتون در واقع از سرزمین رودخانه‌ها است.

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: با وجود اینکه جنگ آینده دنیا بر سر آب‌ها رخ خواهد داد اما اینجا به واسطه آب در عرصه کشاورزی می‌توان کارهای زیادی کرد و کسانی که می‌خواهند در زمینه‌های مختلف کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند بهترین منطقه دیشموک خواهد بود.

وی با توجه به ارائه خدماتی از طرف دولت در این منطقه از قبیل؛ فعال شدن معدن نیترات لیراب، اجرای پروژه طرح هزار هکتاری رودسمه که خود ثاتیرات زیادی در اشتغالزایی پایدار جوانان خواهد داشت و دهها پروژه دیگر عنوان کرد: خادمی و تیم مدیریتی‌اش از هیچ تلاش و کوششی در خدمات‌رسانی به این منطقه دریغ نکردند.

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: مهمترین مشکلات منطقه دیشموک نامناسب بودن راه‌های مواصلاتی خواهد بود که جاده ارتباطی دیشموک به دهدشت، راه ارتباطی دیشموک به بویراحمد از طرف مورخانی، بی‌توجهی به راه تنگ چویل که در زمستان برای مردم مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد.

وی اشاره‌ای به مشکلات در حوزه کشاورزی داشت و گفت: در حوزه کشاورزی ده‌ها مورد در زمینه احداث کانال به ویژه اجرای سد بالیاب، سد خاکی تنگ میرسالارکه خود تاثیرات زیادی خواهد داشت و زیر آب بردن 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی باعث رونق کشاورزی این منطقه خواهد بود.

امیریان تصریح کرد: مشکلات منطقه دیشموک در حیطه نوسازی مدارس، بستر درمانی، تکمیل مصلای این شهر، فاقد بودن تمام روستاهای منطقه دیشموک از مسجد، فاقد بودن خانه‌بهداشت اکثر روستاهای این منطقه که خود معضلی جبران‌ناپذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار