مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا زمانی که بانک‌ها منابع مالی و تسهیلات لازم برای تزریق به بخش تولید نداشته باشند تحرک اقتصادی در استان ایجاد نمی‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 24 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، صابر مظاهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ آمار نرخ بیکاری در رده‌های نخست کشور قرار دارد اظهار داشت: با توجه به سفر قریب‌الوقوع دولت به استان اگر قرار است اتفاقی در استان ما رخ دهد با توجه به نرخ بالای بیکاری حتما باید تسهیلات و منابعی به استان تزریق شود.

وی نرخ بیکاری این استان در بهار امسال را 17.7 درصد عنوان کرد و افزود: در صورتی که بانک‌ها تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت برای ارائه به سرمایه‌گذاران نداشته باشند تحرک اقتصادی در استان ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه که در حال حاضر برای این استان ضروری به نظر می‌رسد هدایت منابع مالی و تسهیلات به سمت بخش‌های خصوصی و تعاونی است.

مظاهری با اشاره به افزایش آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در همه استان‌های کشور عنوان کرد: این رشد در استان ما با توجه به مساحت و جمعیت کم نمود بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه حدود 25 تا 26 هزار بیکار ثبت شده در سامانه کاریابی اداره تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان داریم تصریح کرد: با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در استان پیشنهاد دادیم در بحث طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جزء استان‌های پایلوت قرار گیریم زیرا برای اجرای این طرح به منابع دولتی نیاز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویارحمد تنها راه برای برخورداری این استان از رونق اقتصادی را تزریق منابع دانست و اظهار کرد: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری استان به وزارتخانه پیشنهاد دادیم در سفر ریاست جمهوری برای رفع این معضل تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مظاهری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران رغبت کمی برای سرمایه‌گذاری در استان دارند، علت این امر را فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان دانست و گفت: بازار کار و بازار مصرف استان ما وضعیت مطلوبی ندارد.

وی بیان کرد: تا هنگامی که مشوق‌های لازم در بحث بیمه، مالیات، واگذاری زمین، تسهیلات کم‌بهره، یارانه‌ها و غیره در استان ما صورت نگیرد سرمایه‌گذاران غیربومی تمایلی به حضور در استان پیدا نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار