مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان دومین استان کشور در زمینه بیکاری است.
کد خبر: ۲۶۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 24 July 2016
به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد صابر مظاهری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: نرخ بیکاری در این استان 17.7 درصد است که با توجه به سفر ریاست جمهور به استان این موضوع نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کشور در بیکاری است که تزریق تسهیلات و منابع، اختصاص سرمایه درگردش برای واحدهای تولیدی در استان و هدایت منابع و تسهیلات به سمت بخش خصوصی و تعاونی ها می تواند در بهبود این وضعیت تاثیرگذار باشد.

مظاهری تصریح کرد: استقبال نکردن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان، فراهم نبودن زیرساخت ها و مشوق های سرمایه گذاری، نبود بازار کار و بازار مصرف مهمترین عوامل افزایش بیکاری در این استان است.

همچنین سید علیرضا موسوی امجد، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت :588نفر از مددجویان بهزیستی استان در سال گذشته از مهارتهای فنی وحرفه ای برخوردار شدند.

وی افزود:با تلاشهای انجام شده طی سال گذشته رتبه سوم کشور را در زمینه اشتغال زایی و به کارگیری مددجویان بهزیستی به دست آورده ایم.

مجید محنایی، معاون امور استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در این استان افراد جویای کار بیشتر دنبال پشت میز نشینی و کارهای دولتی هستند که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

وی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه بیکاری در رتبه های آخر بین استانهای کشور قرار دارد.

محنایی بیان کرد: این مساله در همه دولت ها وجود داشت و مربوط به دولت تدبیر وامید نیست.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سفر ریاست جمهور در آینده نزدیک به استان تصریح کرد: انتظار داریم موضوع اشتغال و بیکاری این استان در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گیرد و در شورای عالی اشتغال کشور مطرح شود تا با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه جهشی در این زمینه داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار