تابناک کهگیلویه وبویراحمد
مدیر کل آموزش و پرورش:بر اساس مصوبه کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان معترض که معدل بالای18دارند می توانند اعتراض خود را به مدارس یا ادارات تحویل تا بر اساس کمیته هدایت تحصیلی در مورد ورود آنان به رشته مورد علاقه تصمیم گیری شود.
کد خبر: ۲۶۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 24 July 2016
یکی از دغدغه های مهم در اجتماع و در میان اولیاء موضوع ادامه تحصیل فرزندان و آینده شغلی آن ها است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مسئولین و متولیان آموزشی و فرهنگی کشور امسال طرح اجرای کامل هدایت تحصیلی را بر اساس برخی شاخص ها به اجرا گذاشته اند بلکه بتوانند جلوی هجوم گسترده دانش آموزان به برخی رشته ها و همچنین رویگردانی از برخی دیگر از رشته ها را بگیرند که به گفته مسئولین اگر این طرح اجرا نشود در سال های آینده علاوه بر ترافیک شدید در ورود به برخی رشته های دانشگاهی ، با بازار اشباع شده در رشته های مورد نظر مواجه خواهند شد.
اما اجرای این طرح با واکنش هایی هم روبرو شده است که عمدی این واکنش ها مربوط به دانش آموزان است و اولیاء آن هاست و گرنه در میان کارشناسان تقریبا پیش آمدن شرایط سخت در ورودی دانشگاه ها و بازار کار محرز و قابل پیش بینی است.
مصوبه ای که باعث دغدغه ی دانش آموزان شد/حق اعتراض برای دانش آموزان محفوظ است
برخی از دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کردند و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفتند: یکی از آرزوهایمان تحصیل در رشته تجربی و رشته‌های حوزه بهداشت و درمان بوده ولی هم اکنون در حالی معدل بالای 19 داریم اجباری مانع تحصیل در رشته تجربی شده‌اند و می‌گویند تشخصیص داده‌ایم در رشته کودک یاری ادامه تحصیل دهید.
که البته چنین واکنش هایی تا حدودی طبیعی است و دلیل آن هم توجیه نبودن اولیاء و دانش آموزان در خصوص مزایای این مصوبه است.
مصوبه ای که باعث دغدغه ی دانش آموزان شد/حق اعتراض برای دانش آموزان محفوظ است
در همین رابطه مسئولین آموزش وپرورش توضیحاتی داده اند که از جمله می توان به صحبت های مدیر کل آموزش و پرورش اشاره کرد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان بر اساس مصوبه 927شورای عالی آموزش وپرورش و با هدف توسعه متوازن شاخه ها ورشته های تحصیلی انجام می شود.
هادی زارع پور گفت: این انتخاب شامل آزمون مشاوره ای30درصد- عملکرد تحصیلی 35درصد-نظر دانش آموز-معلم ومشاور هر یک 10درصد ونظر خانواده 5درصد است.
وی گفت:بر اساس مصوبه کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان معترض که معدل بالای18دارند می توانند اعتراض خود را به مدارس یا ادارات تحویل تا بر اساس کمیته هدایت تحصیلی در مورد ورود آنان به رشته مورد علاقه تصمیم گیری شود.
مصوبه ای که باعث دغدغه ی دانش آموزان شد/حق اعتراض برای دانش آموزان محفوظ است
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش در گفتگویی با سایت خبری تحلیلی تابناک کهگیلویه وبویراحمد توضیحاتی در این خصوص داد.
ایوب رضایی در خصوص درصد دانش آموزن مشغول به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی متوسطه دوم در سال تحصیلی 94-95 گفت:در سال گذشته در رشته ریاضی حدود 7درصد ، در رشته علوم انسانی حدود 35 درصد ،در رشته علوم تجربی بیش از 56 درصد و حدود پنجاه و سه صدم درصد هم در رشته معارف مشغول به تحصیل بوده اند که همین آمار خود نشان دهنده ی مشکلاتی است که در سال های آینده متوجه رشته های پرترافیک می شود و از طرف دیگر در رشته ریاضی فیزیک با نگاهی به آمار می توان نتیجه گرفت که دانش آموزانی که توانایی ادامه تحصیل در این رشته را دارند به راحتی در بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه های کشور قبول خواهند شد و از طرف دیگر عده ی زیادی از دانش آموزان به رشته های محدود و پرترافیک مربوط به علوم تجربی برخورد می کنند که از شانس بسیار کمی برای قبولی در رشته دانشگاهی مورد علاقه خود خواهند داشت.
حال باید دید که آیا مسئولین آموزش و پرورش می توانند تبعات منفی این طرح که عمدتا واکنش های اولیاء و دانش آموزان است را کنترل کرده و با برگزاری کلاس های توجیهی حسنات اجرای کامل این طرح را برای دانش آموزان و اولیاء آن ها تبیین کنند و دغدغه ی فکری آن ها را برطرف نمایند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار