رییس جمهوری از دستگاه قضایی خواست تا اهمال صورت گرفته در خارج نکردن اموال کشور از دسترس آمریکا را پیگیری کند
کد خبر: ۲۷۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 11 August 2016
رییس جمهوری از دستگاه قضایی خواست تا اهمال صورت گرفته در خارج نکردن اموال کشور از دسترس آمریکا را پیگیری کند و گفت: دولت یازدهم در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و دفاع از حق مردم را وظیفه خود می داند.
خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه دولت نسبت به حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطر افزود: مقامات قضایی آمریکا در سال ۸۸، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پول بانک مرکزی را توقیف کردند و در بهمن سال ۹۱ با رای دادگاه، این مبلغ را در تصرف خود درآوردند.

وی ادامه داد: البته شکایاتی در سال ۹۳ و ۹۴ به منظور تجدید نظرخواهی انجام شد که نهایتا همان حکم اولیه سال ۹۱ تایید گردید، در حالی که امکان پذیر بود که در بین سال های ۸۶ تا ۸۷ و در حدود ۱۰ ماه فرصت طلایی که در اختیارمان قرار داشت، همه پول خود را از دسترس آمریکایی ها خارج کنیم.

اما در این زمینه اهمال صورت گرفته و دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذیربط وظیفه دارند که این موضوع را پیگیری کنند.

رییس جمهوری افزود: دولت یازدهم بلافاصله در رابطه با این موضوع در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و آن را تا احقاق حقوق مردم ایران پیگیری خواهد کرد و این دولت دفاع از حق مردم را یکی از وظایف مهم خود می داند.

احمدی نژاد با ارسال نامه ای به اوباما خواستار رفع توقیف ۲ میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده از حساب های ایران در نیویورک شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهمنیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
همچنین مردم ایران از قوه قضائیه میخواهند ناشایستگی روحانی را در برخورد نکردن با فیش های نجومی و نزدیکان اختلاس گرش و از بین بردن ارزش های انقلاب در برجام و شل کردن پیچ های انرژی هسته ای را پیگیری کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار