عضو شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد: تولید نان بلوط به نوعی پیوند صنعت و سنت است که برنامه‌های ویژه‌ای برای عرضه این نوع نان در شهرهای مختلف کشور داریم زیرا این نان به غیر از مصرف غذایی خاصیت داروئی نیز دارد.
کد خبر: ۲۷۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 12 August 2016
عضو شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد از صادارت نان بلوط این استان به عراق خبر داد و گفت: بوفه‌های مدارس این استان با عرضه مواد خوراکی نامطلوب و مضر سلامت دانش آموزان را تهدید می‎کند و باید نان‌های مقوی از جمله نان خرما جایگزین این اقلام خوراکی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بهرام باقری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولیدات بزرگترین واحد تولیدی نان صنعتی جنوب کشور از جمله نان بلوط به کشور عراق از جمله شهرهای شیعه نشین و عتبات عالیات با هدف تامین سلامت زائران ایرانی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نان حجیم بلوط نماد استان‌های زاگرس نشین است، عنوان کرد: تولید نان بلوط به نوعی پیوند صنعت و سنت است که برنامه‌های ویژه‌ای برای عرضه این نوع نان در شهرهای مختلف کشور داریم زیرا این نان به غیر از مصرف غذایی خاصیت داروئی نیز دارد.

مدیرعامل صنایع غذایی کوبودنا از تولید نان برای مصرف بیماران دیابتی در آینده‎ای نزدیک خبر داد و افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده بزودی انجمن بیماران دیابتی با هدف کمک به این نوع بیماران در استان تشکیل می‎شود.

باقری ابراز کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 14 هزار و 600 بیمار دیابتی شناسایی شده که از این تعداد 58 هزار نفر در شهرستان بویراحمد سکونت دارند با این شرایط این استان تنها استان بدون انجمن دیابت است.

مدیرعامل صنایع غذایی کوبودنا نان حجیم بلوط، نان حجیم دیابتیک و نان‌های پروبیوتیک را از مهم‌ترین محصولات تولید شده در واحد تولیدی نان صنعتی کوبودنا نام برد و بیان کرد: این واحد جزء محدود کارخانه‌های کشور است که در زمینه تولید نان‌های پروبیوتیک فعالیت می‌کند.

باقری تصریح کرد: واحد نان صنعتی کوبودنا در مدت کم فعالیت خود حدود 250 نوع نان با شکل، طعم، مزه و ذائقه‌های متفاوت برای حوزه سلامت این استان تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی عضو شورای سلامت این استان است، گفت: یکی از مصوبات این شورا استفاده از نان کوبودنا برای تغذیه مدارس، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار