رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: برای سرشماری نفوس و مسکن 95 و ترغیب مردم به تکمیل فرم‌های سرشماری به صورت اینترنتی نیاز به همکاری آموزش و پرورش داریم.
کد خبر: ۲۷۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 14 August 2016

به گزارش تابناک یزدحمیدرضا نصیری‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه آمار پایه و اساس برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات نیز معمولا از طریق سرشماری و نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن 95 در مهر و آبان‌ماه سال جاری انجام می‌شود، بیان کرد: سرشماری امسال که هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور به شمار می‌رود، طی دو مرحله به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود.

نصیری‌زاده با تاکید بر نیاز به اطلاعات به‌روز برای برنامه‌ریزی مناسب عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای انجام این سرشماری از سال گذشته آغاز شده و با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت، انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بخش قابل توجهی از حجم سرشماری استان یزد به صورت اینترنتی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور 45 درصد است که امیدواریم با همکاری و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف نظیر آموزش و پرورش ضریب نفوذ اینترنت در بحث سرشماری نفوس و مسکن 95 به 50 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جامعه آماری بسیار خوبی را شامل جامعه معلمان و فرهنگیان و جامعه دانش‌آموزان در اختیار دارد، اظهار امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی و ترغیب این گروه‌ها به تکمیل فرم‌ها به صورت اینترنتی، در کار سرشماری تسریع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار