هاشمی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قرارداری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: اجازه تبدیل وضعیت و استخدام حتی یک نفر از نیروهای قراردادی‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی به ما داده نشده است.
کد خبر: ۲۷۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 15 August 2016
وزیر بهداشت گفت: به گفته رئیس‌جمهور طبق نظر‌سنجی‌ها، طرح تحول نظام سلامت برترین طرح دولت یازدهم از نظر مردم بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، وزیر بهداشت در دیدار با اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مشکل کمبود فضاهای فیزیکی در این استان اظهار داشت: در سال‌های گذشته هیچ اعتباری برای ساخت دانشکده، بخش درمانی و غیره اختصاص داده نشده است.

وی به اختصاص 10 درصد اعتبارات طرح هدفمندی یارانه‌ها به طرح تحول نظام سلامت اشاره داشت و افزود: در اعتبارات تخصیص داده شده برای احداث فضاهای آموزشی اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با حجم زیادی از پروژه‎‌های نیمه تمام مواجه بود که اعتبارات زیادی برای تکمیل آنها موردنیاز بود، تصریح کرد: در این شرایط دولت تصمیم گرفت هیچ پروژه جدیدی تعریف نکرده و اعتبارات را به اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهد.

هاشمی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قرارداری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز گفت: اجازه تبدیل وضعیت و استخدام حتی یک نفر از نیروهای قراردادی‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی به ما داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع کار وزارت بهداشت در دولت جدید حدود 23 هزار پرستار بازنشسته شدند، عنوان کرد: طبق قانون به ازای هر یک نفر که شغل مفید داشته و بازنشسته می‌شود، باید یک استخدام جدید انجام شود، این در حالی است که برای این موضوع هنوز نتوانستیم مجوز جایگزینی بگیریم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در صورت تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای قرارداری یا شرکتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی وضعیت بهتری پیدا کرده و پولی که هزینه پرداخت حقوق این نیروها می‌شود برای احداث فضاهای فیزیکی هزینه می‌شود.

هاشمی در ادامه از اختصاص 40میلیاردتومان برای اتمام بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج خبر داد و گفت: امیدواریم این بیمارستان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: اتفاق خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد رخ داد این بود که تراز این دانشگاه برای نخستین بار مثبت شد در حالی که در گذشته همواره تراز این دانشگاه منفی بوده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از نبود تجهیزات لازم در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بی‌اطلاع بوده است، ابراز کرد: تجهیزات موردنیاز در اسرع وقت تأمین می‌شود.

وزیر بهداشت احداث 2 هزار و 500 خانه بهداشت جدید را از دیگر خدمات دولت یازدهم در حوزه سلامت عنوان کرد و از احداث و تحویل 6 هزار مطب جدید تا پایان امسال خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار