عدل هاشمی گزارش می دهد
در این بین محرومترین حوزه ی استان ،چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده چشم امید زیادی به این سفر بسته بود و نماینده ی پرکار این حوزه هم از مدت ها قبل با تمام تلاش خود سعی در تحرک بخشیدن به پروژه های راکد این حوزه را داشت .
کد خبر: ۲۸۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 18 August 2016
بسیاری از سیاسیون و فعالان اقتصادی معتقدند ، سفر روحانی برای استان بسیار پربار بوده و در صورت توانایی مدیران در جذب و استفاده ی به موقع از این اعتبارات تحول رو به جلوی خوبی نصیب استان خواهد شد.
در این بین محرومترین حوزه ی استان ،چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده چشم امید زیادی به این سفر بسته بود و نماینده ی پرکار این حوزه هم از مدت ها قبل با تمام تلاش خود سعی در تحرک بخشیدن به پروژه های راکد این حوزه را داشت .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی در پایان این سفر ضمن گزارش مصوبات دولتی و غیردولتی حاصل این سفر گفت: سفر پرخیر و برکتی بود و بسیاری از پروژه های راکد و چندساله استان تعیین تکلیف شد و همچنین مصوبات جدیدی برای بخش های مختلف استان در نظر گرفته شد.

عدل هاشمی پور با اشاره به مصوبات غیردولتی هیئت دولت در این سفر گفت: احداث کارخانه جوجه یک روزه 24 میلیون قطعه ای در منطقه حومه غربی پادوک با اعتبار بالغ بر 21 میلیارد تومان و با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر از جمله این مصوبات است.

وی افزود: احداث کارخانه 100 هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی با اعتبار 9 میلیارد تومان در سرفاریاب نیز با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر از دیگر مصوبات این سفر است.

هاشمی با اشاره به جدب اعتبار برای معدن فسفات چرام تصریح کرد: مبلغ 500 میلیارد تومان جهت مطالعه، بررسی و احداث معدن فسفات چرام با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر تصویب شد که تفاهم نامه این طرح ها نیز مبادله شده است. همچنین معدن نیترات لیراب واقع در بخش دیشموک با سرمایه گذاری بخش خصوصی، کلنگ زنی این پروژه به دستور ریاست محترم جمهور از طریق ویدیوکنفرانس صورت گرفت.

وی از احداث طرح پرورش ماهی قرل آلا خبر داد: این طرح با ظرفیت 1000 تنی و 44 میلیون بچه ماهی در حوزه دشمن زیاری منطقه بیدانجیر احداث خواهد شد.

هاشمی پور با اشاره به تخصیص بودجه برای به پایان رساندن عملیات 20 ساله جاده پاتاوه-دهدشت، خاطرنشان کرد: تخصیص 150 میلیارد تومان اعتبار برای جاده پاتاوه – دهدشت صورت گرفت، بطوریکه مقرر شد این جاده تا سال آینده به بهره برداری برسد.

طرح آبرسانی به دهدشت، لنده، سوق و چرام و روستاهای اطراف مسیر که قبلا تعیین تکلیف نشده بود نیز در سفر به نتیجه رسید.

وی با اشاره به جذب اعتبار برای بخش کشاورزی کهگیلویه خبر داد: اعتبار 48 میلیارد تومانی برای کشاورزی حومه غربی دهدشت تخصیص داده شد.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف طرح پتروشیمی دهدشت نیز گفت: طبق گزارشات قبلی این طرح به عنوان دارای اولویت منظور گردید و عملیات خط لوله آبرسانی آن از مارون آغاز شده و ظرف چند روز آینده مناقصه این طرح جهت اخذ پیمانکار به عمل خواهد آمد.
قرارداد اجرای این کارخانه پتروشیمی با هلدینگ خلیج فارس منعقد شده است.

هاشمی پور خبر داد: کارخانه سیمان سپو نیز طبق بازدیدی که مهندس ابویه معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از این منطقه داشتند، نیاز به کلنگ زنی مجدد نداشت، تنها باید برای تخصیص تسهیلات ارزی و ریالی در جهت تکمیل این پروژه پیگیری های لازم صورت می گرفت که این امر نیز محقق شد.

وی در پایان با تشکر از حضور پرشور مردم در آئین استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت و همچنین زحمات شبانه روزی استاندار استان و پیگیری های مجدانه جهت تدوین و برنامه ریزی این حضور قدردانی کرد و گفت: گزارشات تکمیلی این سفر و مصوبات دیگر در آینده نزدیک به سمع و نظر مردم ولایتمدار خواهد رسید.
انچه از سفر روحانی به کهگیلویه بزرگ رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار