به مناسبت دهه کرامت
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بیش از دو میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت در دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲ 18 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد نظری با بیان اینکه در راستای حمایت از مددجویان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین آنها خدمات متعددی ارائه می‌شود، گفت: کمیته امداد برای کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت از کمک‌های خیرین بهره گرفته و در این راستا طرح کوثر را اجرایی کرده است.
وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت امسال، 96 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و 91 مورد کمک هزینه ازدواج به دامادهای تحت حمایت پرداخت شده، افزود: مبلغ دو میلیارد و 375میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.
نظری به برگزاری دوره های آموزشی برای زوج های جوان اشاره و بیان کرد: دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان در قالب مهارت‌های زندگی برگزار و گواهی حضور در دوره به مددجویان اعطا می‌شود و پس از اعطای مدرک، پرونده برای مددجویان تشکیل و کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به آنها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه با حمایت های این نهاد، در سال جاری 766 زوج جوان تحت حمایت با اعتبار بیش از هشت میلیارد و 616 میلیون ریال راهی خانه بخت شدند، اظهار کرد: یکی از اهداف و اولویت های این نهاد ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپائی ازدواج های آسان،کم هزینه و پایدار است.
نظری ضمن قدردانی از کمک های خیران و نیکوکاران استان برای کمک به ازدواج جوانان نیازمند، بر لزوم جذب مشارکتهای مردمی در انجام این امر خداپسندانه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت حامیان نیکوکار بتوانیم زمینه ازدواج جوانان تحت حمایت را فراهم کنیم.
به گفته وی در حال حاضر یک هزار و ۹۰۰ زوج نیازمند پشت نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه کمیته امداد هستند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در ادامه تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشت خانوارها و جبران بخشی از نیازمندی های آنان در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از دیگر برنامه های این نهاد است و در این زمینه در دهه کرامت امسال، 19 وام قرض الحسنه کارگشائی به مبلغ 376 میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
نظری جمع کل تسهیلات قرض الحسنه پرداختی از ابتدای سال جاری تاکنون را یکهزار و 348 مورد با اعتبار 20 میلیارد و 187 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه برای حل مشکلات مددجویان در بخش‌های درمان، تحصیل، بدهی‌های مالی و کمک معیشت پرداخت می شود و در حال حاضر تعداد دو هزار و 935 مورد پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار