مسؤول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیماران مبتلا به ام.اس در استان را 450 نفر عنوان کرد و گفت: بیماران ام.اس بیشترین جمعیت بیماران خاص استان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۸۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 18 August 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ساسان عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به آمار بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: یک هزار و 330 بیمار خاص مبتلا به بیماری‌های ام.اس، تالاسمی، هموفیلی و پیوند کلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.
مسؤول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و متوسط را 405 نفر عنوان کرد و گفت: 300 نفر از این افراد تالاسمی ماژور دارند و ماهانه نیازمند دریافت خون هستند.
وی با بیان اینکه بیماران ام.اس بیشترین آمار جمعیتی بیماران خاص در استان را تشکیل می‌دهند، افزود: 450 بیمار مبتلا به ام.اس در استان حضور دارند و در همین خصوص انجمن حمایت از بیماران ام.اس مدت زیادی است که تشکیل شده است.
این مسؤول در ادامه اظهارات خود از روند رو به رشد آمار بیماران دیالیزی ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 200 بیمار دیالیزی در استان داریم و افزایش تعداد بیماران دیالیزی نگران‌کننده است.
وی عنوان کرد: آمار بیماران دیالیزی در کشور بین هفت تا 10 درصد است در حالی که در استان این آمار 10 تا 14 درصد است.
عباسی در پایان بیان کرد: تعداد بیماران هموفیلی 40 نفر است که حدود 34 نفر از این افراد فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند که نیاز است خیرین برای تامین هزینه‌های جانبی این بیماران کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار