رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از راهیابی ۷۵ مخترع به مرحله حضوری جشنواره اختراعات رویش خلیج فارس به میزبانی یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 19 August 2016
یوسف نیکروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با بیان اینکه جشنواره اختراعات رویش خلیج فارس 10 و 11 شهریورماه در استان برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره در سالجاری به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد و فراخوان آن در بین هشت استان کشور منتشر شد.

وی افزود: مخترعان این استان ها اختراعات خود را که تاریخ ثبت آن سال 1392 و بعد از آن بود در سامانه جشنواره ثبت کردند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استقبال از جشنواره چشمگیر بود به طوری‌که بنیاد مجبور به تمدید زمان دریافت اختراعات شد، خاطرنشان کرد: اختراعات رسیده در دو مرحله مورد داوری قرار می گیرند که مرحله اولیه آن به اتمام رسیده و 75 مخترع به مرحله حضوری این جشنواره راه یافتند.

نیکروز تصریح کرد: میزان تازگی اختراع در سطح ملّی و بین‌المللی، طول عمر فنّاوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع ، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع از جمله معیارهای داوری هستند.

وی با بیان اینکه مخترعان استان در مرحله اولیه داوری اختراعات خوش درخشیدند، بیان کرد: 16 اختراع از استان کهگیلویه و بویراحمد به مرحله حضوری راه یافته است که در نوع خود بی نظیر است.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مخترعان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس بیشترین حضور را در مرحله حضوری دارند، عنوان کرد: از هرکدام از این دو استان 16 اختراع جهت داوری در مرحله حضوری، در داوری اولیه پذیرفته شده است.

نیکروز با تاکید بر اینکه مخترعان استان توانستند توانمندی خود را در بین هشت استان کشور به اثبات برسانند، افزود: مخترعان کهگیلویه و بویراحمد با حضور چشمگیر و ارائه اختراعات ارزشمند، سنگ تمام گذاشتند.

وی بیان کرد: حال نوبت مسئولان است که به یاری این مخترعان بیایند و از بزرگترین رویداد فناوری در استان که برای اولین بار برگزار می شود حمایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار