معاون سازمان اقتصادی کوثر از امضای تفاهم نامه همکاری با استانداری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه سازمان اقتصادی کوثر در استان کهگیلویه وبویراحمد ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند.
کد خبر: ۲۸۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 20 August 2016
غلام‌رضا پناه در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری سازمان اقتصادی کوثر و استانداری کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح‌های سرمایه گذاری در 6 بند و با هدف ایجاد اشتغال و خروج از رکود منعقد شده است.

وی عنوان کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های توسعه‌ای سازمان اقتصادی کوثر در مناطق کمتر توسعه یافته، به منظور محرومیت زدایی و استفاده از توانمندی‌های بالقوه استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت کاهش واردات و خروج ارز از کشور منعقد شد.

پناه، تکمیل زنجیره تأمین صنایع پایین دستی و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در جامعه هدف ایثارگری را از دیگر اهداف برشمرد و افزود: این تفاهم نامه در حضور رییس جمهور و میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی سید موسی خادمی و سازمان اقتصادی کوثر به نمایندگی معاون اقتصادی این سازمان منعقد شد.

وی افزود: سرجمع میزان سرمایه‌گذاری حدود 8 هزار میلیارد ریال است که در قالب تعهد طرفین در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله اجرای پروژه تجاری، فرهنگی و رفاهی یاسوج به متراژ 85 هزار و 600 متر با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 935 میلیارد ریال و نیز بررسی، مطالعه و امکان سنجی استخراج از معادن فسفات چرام و فرآوری مشتقات آن در صنایع پایین دستی به علاوه تکمیل و راه اندازی پروژه دکستروز پودری در شهرستان بویراحمد در راستای اقتصاد مقاومتی و ممانعت از خروج ارز از کشور به عنوان یکی دیگر از مفاد تفاهم نامه است.

معاون سازمان اقتصادی کوثر، کهگیلویه وبویراحمد را مستعد در بخش شیلات، کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: احداث مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در سرچشمه رود مارون با ظرفیت یک هزار و 50 تن ماهی پرواری و 44 میلیون قطعه بچه ماهی از طرح‌های آبزی پروری سازمان کوثر در این استان است.

وی، با اشاره به دیگر بندهای تفاهم نامه، احداث کارخانه جوجه کشی به ظرفیت 24 میلیون قطعه در شهرستان کهگیلویه را از دیگر اقدامات این سازمان در جهت خودکفایی و تأمین گوشت سفید مورد نیاز استان دانست و افزود: یک واحد مزرعه 100 هزار قطعه‌ای مرغ مادر گوشتی نیز در این شهرستان احداث و راه اندازی می‌شود.

معاون سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به تعهدات استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از اهم تعهدات استانداری، واگذاری معادن فسفات آلومینیوم چرام و تسریع در صدور مجوزهای مورد نیاز برای بهره‌برداری از معادن فسفات چرام از جمله آب، گاز، برق و زمین مورد نیاز و مجوزهای زیست محیطی، پروانه‌های تأسیس و بهره برداری از ادارات و سازمان‌های ذیربط است.

پناه، تخصیص تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی و سایر بانک‌ها را از دیگر تعهدات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و افزود: استانداری باید برای سرعت بخشیدن به انتقال مجوزهای موجود شرکت مرغداران تهران در مناطق پرخطر در زمینه طیور به استان از طریق وزارت جهاد کشاورزی اقدام کند.

وی به تسهیل و همکاری برای تملک زمین در سرچشمه رود مارون نیز اشاره کرد و گفت: تأمین و تخصیص اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری با عنایت به حجم بالای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان از دیگر تعهدات استانداری است و مدت اعتبار تفاهم نامه تا پایان و راه انداز‌ی پروژه‌ها براساس زمان‌بندی مدون شده در طرح‌ها به قوت خود باقی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار