کد خبر: ۲۸۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 21 August 2016
به گزارش نامه نیوز، لنز دوربین ها صدها داستان غم انگیز را در سراسر جهان تاکنون ثبت کرده اند. در این بین تصاویری هستند که در تاریخ بشریت باقی خواهد ماند مانند تصویری که اخیرا از عمران سوری منتشر شد.

در این گزارش نگاهی داریم به 10 تصویر از کودکانی که در شرایط بد و دردآور انسانی قرار گرفته و وجدان بشریت را تکان دادند.

عمران سوری 2016

تراژدی عمران کودک 5 ساله سوری در صدر رسانه های دنیا قرار گرفته است. وی از آوار ساختمان محل زندگی اش در حلب سوریه زنده نجات پیدا کرد و در این تصویر در حالی که وحشت زده و مات و مبهوت بود بر روی صندلی آمبولانس نشسته است.


آیلان کردی 2015

تصویر آیلان کردی که در میانه تلاش خانواده اش برای فرار از جنگ سوریه در اب های مدیترانه غرق شد داغی بر پیشانی بشریت بود که نتوانست برای او و خانواده اش و امثال آنها امنیت فراهم کند.



کودک عراقی و تقسیم درد با پدرش 2003

در این تصویر یک زندانی عراقی دیده می شود که پس از آنکه زندانبان ها زنجیر را از پایش باز کردند در حال محافظت از کودک 4 ساله خود از گرمای شدید آفتاب است اما سربازان از اینکه مرد بتواند کودک را ببیند جلوگیری کردند و یک پارچه سیاه بر روی سرش کشیدند. این تصویر بارها در رسانه ها در آن زمان منتشر شد تا جهان ببیند که کودکان چه هزینه ای برای اختلافات و جنگ و درگیری ها پرداخت می کنند.



کودک آفریقایی در حال کمک به مادر مرده اش در سال 2009

در سال 2009 تصویری از یک کودک آفریقایی از نیجریه منتشر شد که در حال کمک به مادر مرده اش از ترس کشته شدن وی به دست شورشیان بود؛ این عکس به طور گسترده ای در رسانه ها منتشر شد.



محمد الدوره در سال 2000

تصویر محمد الدوره کودک فلسطینی که در حالی که در آغوش پدرش بود به دست نظامیان اسرائیلی کشته شد صورت زشت اشغالگران قدس را به جهان نشان داد.


کودک گرسنه سومالی و عقاب گرسنه در سال 1994

تصویر کودک سومالیایی که در آستانه مرگ به دلیل گرسنگی است و حضور یک عقاب گرسنه در چند متری او که به نظر می رسد در انتظار مرگ پسربچه برای حمله به وی است به شدت افکار عمومی در جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.



کودک قربانی بمب اتمی در سال 1945

این تصویر کودک ژاپنی را پس از گذشت 6 روز از حمله اتمی آمریکا به منطقه هیروشیما نشان می دهد.


کودکی در کنار دیوار برلین در سال 1961

داستان خانواده هاییی که در اثر جنگ جهانی دوم و کشیده شدن دیوار برلین و تقسیم المان به شرقی و غربی از هم جدا شدند فجایع انسانی بسیاری را منجر شد. در سال 1961 تصویری از یک سرباز در بخش شرقی آلمان منتشر شد که تلاش می کرد به یک کودک واقع در بخش غربی این کشور کمک کند تا از میان سیم های خاردار عبور کند. در این تصویر کودک خواستار بازگشت به خانواده اش است و سرباز از اینکه به دلیل این کار بازداشت شود به شدت ترسیده است.


کودک شیرخواره ویتنامی در سال 1973

تصویر کودک شیرخواره ویتنامی که در بحبوحه جنگ آمریکا علیه ویتنام در سال 1973 در صندوقی قرار گرفته است و در کنار برادرش است دنیا را تکان داد. پدر و مادر این دو کودک در اثر این جنگ کشته شده بودند.


دختر کلمبیایی

گرفتار شدن دختر کلمبیایی در گل و لای ناشی از سیلاب با موج گسترده ای از ابراز تاسف و همدردی مردم جهان همراه شد..


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
مرگ برامریکاکه عامل اصلیه این جنایات است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار