رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه فعالیت شرکت های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در سطح استان ممنوع می باشد.
کد خبر: ۲۸۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 21 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده در جلسه بررسی مشکلات حوزه فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور که با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نمایندگان دادستان مرکز استان، راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، استاندارد، اتاق اصناف، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و پلیس امنیت و اطلاعات عمومی برگزار شد با بیان اینکه عدم توجه به استانداردهای نصب آسانسور به منزله بازی با جان افراد است افزود: لازم است مردم و مالکان حساسیت بیشتری داشته و از خدمات شرکت‌ های بدون مجوز و فاقد استاندارد استفاده نکنند.
دیودیده اظهار داشت: تنها 7 شرکت دارای پروانه و مجوز رسمی فعالیت و بر اساس بررسی های انجام شده 21 شرکت به صورت غیره قانونی در حال فعالیت در سطح استان هستند.
وی گفت: نصب آسانسور تنها باید از طریق شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور که صلاحیت آنها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد تایید و دارای پروانه کسب از اتاق های اصناف هستند صورت گیرد در غیر اینصورت پایان کار از طریق مراجع ذیصلاح ارایه نمی شود .
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشتر فعالان در صنف آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد تنها منافع خود را در نظر گرفته و هیچگونه حق و حقوقی برای مصرف کننده در نظر نمی گیرند بنابراین انتظار می رود بهره برداران به دقت قرارداد را مطالعه کرده و حتی جزئیات قطعاتی که قرار است در هنگام طراحی آسانسور استفاده شود را در قرارداد قید نمایند.
فعالیت شرکت های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در سطح استان ممنوع است 
دیودیده با اشاره یه اینکه با افزایش تقاضا برای نصب آسانسور در واحد های در حال احداث برخی افراد سودجو با اجاره یک مغازه یا سیار و ثبت شرکت بدون داشتن مجوز اقدام به نصب آسانسور می کنند افزود: در صورت بروز مشکل برای آسانسور چون بیشتر این افراد اقدام به جابجایی محل کار یا تغییر نام محل فعالیت خود می کنند پیگیری بهره برداران بی نتیجه باقی می ماند.
وی تاکید کرد: برا اساس قانون در صورت نصب آسانسور از سوی شرکت های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، اداره کل استاندارد برای بهره برداران تاییدیه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادر نمی کند.
دیودیده با بیان اینکه فعالیت شرکت‌ های نصب آسانسور فاقد مجوز تخلف محسوب می‌شود اظهار داشت: 21 شرکت به صورت غیره قانونی در حال فعالیت در سطح استان هستند و در مرحله اول یک شرکت با تشکیل پرونده 220 میلیون ریالی به تعزیرات حکومتی استان معرفی و برای بقیه شرکت ها با تشکیل گشت های مشترک بازرسی نیز اقدامات قانونی لازم در حال انجام است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به نقش رسانه‌ ها در افزایش آگاهی مردم به خطرات استفاده از آسانسورهای بدون کیفیت اشاره و از خبرنگاران و مطبوعات خواست تا نسبت به وجود خطرات ناشی از نصب آسانسورهای غیر استاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار