با مخاطبان
اما با پایان یافتن سفر دو روزه حسن روحانی ، مصوبات تعیین شده در جلسه شورای اداری استان خبر از چیزهای دیگری می گوید و مصوبات موصوف یا با وعده های عدل همخوانی نداشت
کد خبر: ۲۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 23 August 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
آیا وعده های انتخاباتی عدل هاشمی در سفر هیئت دولت مصوب شدند؟
عدل هاشمی پور با دادن وعده و وعیدهای زیادی درجریان تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت و بخشی از مردم شریف کهگیلویه بزرگ از یک طرف به دلیل خستگی ناشی از عدم تحقق پروژه های راکد هشت سال گذشته و در سایه وعده های پرزرق و برق داده شده توسط مشار الیه و ابهام در شرکت افراد توانمند و برخوردار از تجربه بالای مدیریتی و در یک انتخابات پر از حرف و حدیث و مملو از ابهام و تخلف به ساختمان بهارستان راه یافت.
باشروع رسمی مجلس و کارنمایندگی وی، پیگیری مردم کهگیلویه بزرگ برای تحقق وعده های ایشان بصورت گوناگون ابراز گردیده و بواسطه مطالبات و امیدهای زیاد ایجاد شده در سایه آن تبلیغات عظیم نوعی حالت انتظار آنی از وقوع تحولی بزرگ در کوتاه مدت در اذهان عمومی مردم ایجاد گردید.که آیا وعده های داده شده صرفأ یک شعار تبلیغاتی برای کسب آرا بوده یا واقعأ امکان عملیاتی شدن آنها وجود دارد؟!
علی ای حال مصربودن نماینده کهگیلویه بزرگ بر انجام وعده های خود از تریبون های مختلف وحتی شبکه صدا و سیمای استان آن امیدها را در دل مردم تقویت کرده و حالت صبر و انتظار را به حد اعلای خود رساند. اما هر چه روزها سپری می شود باز شعارها پررنگتر ولی اقدامات کم رنگتر به نظر می رسند. ،زیرا با بررسی کارشناسانه و دقیقتر وعده های که با شعار(( آماده باش من آماده ام)) اعلام گردید، می توان گفت عملیاتی کردن وعده های مورد نظر با وضعیت این روزهای اقتصاد کشور،مشکلات و معضلات موجود و برنامه های توسعه ای کشور هیچ گونه انطباق و سازگاری نداشنه و غیر واقع بینانه بنظر می رسد.
بامشخص شدن سفر رئیس جمهور محترم و اعضای هئیت دولت به استان و شهرستان های تابعه باز امید دردل مردم زنده شد زیرا این سفر می توانست فرصت طلایی برای نماینده مردم باشد تا از رهگذر آن برای تحقق وعده های داده شده خودخود برای توسعه پایدارکهگیلویه بزرگ اقدامات درخور شأن انجام دهد. اما با پایان یافتن سفر دو روزه حسن روحانی ، مصوبات تعیین شده در جلسه شورای اداری استان خبر از چیزهای دیگری می گوید و مصوبات موصوف یا با وعده های عدل همخوانی نداشت یا اگر همخوانی وجود دارد در حال حاضر ضمانت اجرایئ ندارد و ممکن است بعلت بوروکراسی حاکم بر سیستم اداری کشور در حد مصوبه باقی بماند و نه وعده های ایشان محقق شود و نه مشکلات و معضلات مردم مرتفع گردد.
حال با یک مقایسه اجمالی بین مصوبات و رهاورد سفر هئیت دولت و وعده های عدل هاشمی پور بشرح ذیل همگان بدانند نماینده کهگیلویه بزرگ نتوانسته از این سفر رئیس جمهور همانند سایر همکاران خود یعنی جناب تاج گردون و زارع نهایت بهره را ببرد و برای حل مشکلات عمده و عدیده کهگیلویه بزرگ اقدام قابل ملاحظه ای انجام دهد و لذا در این باره باید بداند زمان بسرعت در حال گذر است واگر از فرصت اعتماد مردم به خود استفاده نکند هر آن ممکن است این اعتماد قدم به قدم بسمت بی اعتمادی سوق داده شود.
۱- وعده شده بود خروج شهرستان لنده از بن بست و اتصال به شهرستان بهمئی و به استان خوزستان از طریق منطقه سرآسیاب  هیچ گونه مصوبه ای در جلسه شورای اداری استان بهمراه نداشت.
۲- ای سد کوثر آماده باش که من آماده ام تا مردم شهر لیکک را از آب آشامیدنی استفاده کنند.عملیات اجرائی طرح آبرسانی به شهر لیکک بعد از ماه مبارک رمضان با حضور معاون وزیر نیرو مجددأ شروع بکار خواهد کرد. در سفر هئیت دولت هیچ گونه مصوبه ای نداشت و با گذشت بیش از یکماه ماه مبارک رمضان این وعده در حدشعار باقی ماند.
۳- به مردم وعده داد شد که آماده ام برای ۳۰۰ هکتار زمینی که به فولاد بهمئی واگذار شده سرمایه گذار جذب کنم و به دولت اعلام کنم،این وعده هم تاکنون اقدامی نگردید و در سفر هئیت دولت مورد تصویب قرار نگرفت
۴- وعده داد شد با مهلتی چند ماهه به سرمایه گذار پروژه سیمان سپو ، از تیر ماه عملیات ساخت و ساز آن اجرایی می گردد .طبق مصوبه هئیت دولت در جلسه شورای اداری استان در نظر است از طریق تسهیلات ارزی به ریالی مساعدتی صورت پذیرد که یعنی فعلا اقدامی متصور نیست.
۵- چندین بار وعده دادشد که جاده لنده سوق دهدشت معروف به جاده خون بهسازی و نوسازی و تعریض می گردد و تکلیف ۹ ساله آن برای همیشه بسته خواهد شد…در این سفر هئیت دولت اعتبارات مورد نظر و مکفی بصورت مستقیم برای آن در نظر گرفته نشد و قرار گردید از اعتبارات در نظر گرفته برای اداره کل راه و ترابری بودجه ناچیزی تعیین شود.
۶- وعده داده شد در سفر هئیت دولت به استان معدن فسفات چرام بصورت انفجار کلنگ زنی خواهد شد و در کمترین زمان ممکن راه اشتغال ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم هموار می گردد_ طبق مصوبه هئیت دولت در سفر استانی خود ، در حال حاضر مصوب گردد ، پس ۴۰ سال مطالعات صورت گرفته مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان جهت مطالعه و بررسی در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد که این مطالعات مستلزم چندین ساله مطالعه و بررسی های کارشناسانه در صورت تخصیص اعتبار می باشد که در این سفر چیزی به نام کلنگ زنی هم صورت نگرفت و این وعده هم روی کاغد ماند.
٧- وعده داده شد سد مارون۲ و سد بالیاب در منطقه دیشموک با تخصیص اعتبار در سفر هئیت دولت اجرائی می گردد_ در مصوبات هئیت دولت این دو پروژه سد اصلأ مطرح نگردید و نامی هم از آنها برده نشد و فقط اعتبارات کلانی جهت سد تنگ سرخ مصوب گردید
۸- وعده داد شد تمام بودجه های جاده ملی پاتاوه به دهدشت اخذ گردد_ با عنایت به اینکه این جاده یک جاده ملی و استراتژیک برای کشور می باشد خود دولت نگاه ویژه ی به آن دارد و مصمم است هر چه سریعتر آن را به اتمام
برساند و در این سفر برای سالجاری مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده که نیاز هست نماینده محترم همگام با دولت به این جاده نگاه ویژه داشته باشد و با پیگیری های خود اعتبارات مورد نظر را بصورت ۱۰۰٪ جذب نمائید
۹- وعده داد شد اگر دود کارخانه جات در کهگیلویه بزرگ بود من هیچ وقت وارد این عرصه نمیشدم و برای ایجاد کارخانجات عظیم در منطقه جهت اشتغالزائی آماده ام_ در سفر هیئت دولت مصوب گردید سازمان اقتصادی کوثر برای ساخت دو کارخانه جوجه کشی یک روزه و تولید مرغ مادرگوشتی در مناطق پادوک غربی و سرفاریاب سرمایه گذاری کند که اولأ این مصوبه به آن وعده ایجاد کارخانه های عظیم با اشتغالزای بالا هیچ گونه همخوانی ندارد.دومأ در این سفر برای سازمان اقتصادی کوثر جهت سرمایه گذاری در همه شهرستان های استان تکلیف تعیین گردید و فقط این مصوبه مختص کهگیلویه نبوده است و طرح های بهتر برای مرکز استان و گچساران با اشتغالزائی بیشتر در نظر گرفته شد. سومأ می شد با حمایت از سرمایه گذاران بومی منطقه چنین کارخانه های کوچک را ساخت و یا چنین کارخانه های موجود در منطقه را جهت گسترش بیشتر حمایت کرد. چهارمأ چرا ساخت این کارخانه ها در مناطق خاصی( سرفاریاب و غرب پادوک) مصوب گردید و برای مناطقی چون سوق قلعه رئیسی و… منظور نگرد آیا در زمان افتتاح و راه اندازی فرزندان سوق، لنده قلعه رئیسی و چرام هم می توانند جذب بشوند.
۱۰_ وعده دادشد از واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی حمایت خواهیم کرد_ در سفر هئیت دولت به استان هیچ گونه مصوبه ای برای واحدهای تولیدی شرکهای صنعتی کهگیلویه بزرگ منظور نشد و باید این واحدهای تولیدی همچنان تعطیل باشند.
۱۱_ و سایر وعده های دیگر انتخاباتی که هیچ گونه مصوبه واقدام در خور و شایانی نداشت.
سیدعلی موسوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار