رئیس مؤسسه مردم نهاد یاران مانا گفت:سومین جشنواره «مالَ زیر» همراه با اجرای همایش‌های «زخم کف پا» و «فرار از زیر پونز» در دهدشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 23 August 2016
سید کمال‌الدین دولتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: سومین جشنواره «مالَ زیر» با هدف حفظ هویت قوم لر و احیای کوچ عشایر چهارم شهریور به مدت دو روز در دهدشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مردم نهاد «یاران مانا» تصریح کرد: این جشنواره امسال به طور گسترده‌تر و با محورهای بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مالَ زیر بخشی از هویت قوم لر محسوب می‌شود افزود: این جشنواره بهانه‌ای برای حضور و بازگشت نخبگان هم ولایتی برای آبادانی شهرستان است.

دولتخواه تصریح کرد: تشکل یاران مانا سیاسی نیست و در برگزاری همایش‌های متعدد از طیف‌های سیاسی استفاده می‌شود تا تعادل در استفاده از نیروهای کشوری رعایت شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی این سازمان مردم نهاد از سال 87 در شهرستان یادآور شد: تاکنون بیش از 45 همایش فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیاز شهرستان برگزار شده که سومین «مالَ زیر» برنامه دیگری از فعالیت‌های جدید مانا است.

دولتخواه به تشریح محورهای جشنواره پرداخت و گفت: روز چهارم شهریور ساعت پنج عصر حرکت نمادین کوچ عشایر از خیابان سپاه به سمت کاروانسرای بافت قدیم برگزار می‌شود.

وی افزود:در بخش دیگری از برنامه روز نخست همایش «زخم کف پا» برگزار و در این همایش از هنرمندان ملی،خبرنگاران،چهره‌های تاریخ ساز در حوزه‌ها و صنوف مختلف و خانواده زنده یاد«شیخ علی‌مرداد تنهایی» به عنوان صدای ماندگار ایل تجلیل می‌شود.

دولتخواه بیان کرد: در ادامه جشنواره،روز پنجم شهریور صبح و عصر با حضور مهمانان ملی و استانی همایش«فرار از زیر پونز» در فرهنگسرای ارشاد برگزار می‌شود.

وی محورهای همایش را فرآیند توسعه دانست و گفت: از موسی خادمی استاندار،جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب کشور،سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور،اسکندر یارنسب مدیر کل پژوهش و فرهنگی بنیاد شهید کشور،عبدالمجید اجتهادی مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات کل کشور،علی اسماعیلی استاد حوزه و دانشگاه،امید نوروزی عضو هیأت علمی دانشگاه جهت شرکت رد همایش دعوت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار