"حمید رسایی" نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه مجازی خود در اینستاگرام طی یادداشتی از جاسوسی یک فرد در وزارت خارجه پرده برداشت.
کد خبر: ۲۸۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸ 24 August 2016
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه اینستاگرام خود طی یادداشتی از جاسوسی یک فرد در وزارت خارجه پرده برداشت.
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حمید رسایی" نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه مجازی خود در اینستاگرام طی یادداشتی از جاسوسی یک فرد در وزارت خارجه پرده برداشت.

متن یادداشت به شرح ذیل است؛

هفته گذشته جعفری دولت آبادی، دادستان تهران خبر از بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی داد که با سرویس جاسوسی انگلیس مرتبط بوده و گفته شد که این فرد بازداشت شده در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.

این هفته خبر دیگری منتشر شد که فرد دو تابعیتی بازداشت شده، علاوه بر فعالیت های اقتصادی دولتی و خصوصی، "مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره کننده" و "نماینده بانک مرکزی" در این تیم بوده است یعنی همان کسی که قرار بود با مشورت خودش درباره مفاد برجام در لغو تحریمها به تیم مذاکره کننده جهت دهی کند.

یکی از عناوین اتهامی وی، دریافت حقوق از موسسات امریکایی و انگلیسی (ماهانه 7000 پوند معادل 35 میلیون تومان) در ازای تلاش های وی است. علاوه بر همه این مبالغ دریافتی، وی از نگاه سخنگوی دولت، از ذخایر نظام هم بوده است (یعنی حقوق نجومی می گرفته). وزارت خارجه که در برابر توهین ها و تحقیرهای دول غربی، خصوصا آمریکا کِز می کند و ساکت است، درباره این خبر شیر شده و به میدان آمده که همه اینها کذب است و هیچ کس از ستاد اجرایی برجام بازداشت نشده!

سئوال اینجاست؛ بالاخره کدام طرف راست می گوید؟ راه حل راحت است. وزارت خارجه به جای اینکه تکذیب کند، به این فرد که تصویر آن را در ذیل این پست قرار داده ام، تریبون بدهد تا با خبرنگاران مصاحبه کند. وی عضو تیم مذاکره کننده بوده و اطلاعات دقیقی در این باره دارد که این تصویر سلفی را هم به عنوان سند از حاشیه حضور خود در مذاکرات هسته ای منتشر کرده است. توضیحات وی می تواند آبی بر این آتش باشد.

این شخص دری اصفهانی است، فردی غير بانکی با سابقه حسابداري در نهادهای انگليسی و کانادايی! وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه نفت است.
تصویر جاسوس هسته ای منتشر شد !
دری، البته سابقه عضویت در جامعه و انجمن حسابداران خبره ایران، عضویت پیوسته در انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW) و عضویت در انجمن حسابداران خبره اُنتاریو در کانادا (CICA) را در رزومه دارد و اکنون مدتی است که عضو هيات مديره بانک سامان است!

وی در دوره تحريمها بانک سامان در حوزه پرداختهای کالاهای اساسی و دارو نقش اساسی پيدا کرد. اين البته به لطف ارتباطات ويژه خارجی هيات مديره بانک سامان است.

دری اصفهاني دارای پاسپورت کاناداست و در حال حاضر مدير شرکت دارويی UNIVERSAL HEALTH AND PHARMA PRIVATE LIMITED در تورنتو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار