مقامات آمریکایی مدعی اند شناور های سپاه برای ناوهای آمریکایی در آب های آزاد بین المللی ایجاد مزاحمت می کنند.
کد خبر: ۲۸۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 26 August 2016
مقامات آمریکایی مدعی اند شناور های سپاه برای ناوهای آمریکایی در آب های آزاد بین المللی ایجاد مزاحمت می کنند.
منابع نظامی ایالت متحده آمریکا در دو روز گذشته مدعی شده اند در حوادث زنجیره ای مشابه در خلیج فارس قایق های تندرو سپاه پاسدران انقلاب اسلامی برای ناوهای آمریکایی ایجاد مزاحمت کرده اند؛ همزمان رسانه های آمریکا دیروز خبر دادند یک ناوچه آمریکایی در خلیج فارس به سمت یک قایق تندروی سپاه سه تیر اخطار شلیک کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان مقامات نظامی آمریکا مدعی شدند در روز چهارشنبه و یک روز پس از مواجهه 4 قایق تندروی سپاه با یک ناوشکن آمریکایی در تنگه هرمز، قایق های تندرو سپاه سه بار در نقاط مختلف به ناوهای آمریکایی نزدیک شده اند.

بر اساس این گزارش حادترین مواجهه زمانی بود که یک قایق تندروی سپاه به حدود 200 متری دو ناو گشتزنی آمریکا در شمال منطقه خلیج فارس نزدیک شد.

بر اساس ادعاهای آمریکایی ها ، این قایق سپاه به دو ناو آمریکایی " یو اس اس اسکوال " و " یو اس اس تمپست " و یک ناو کویتی نزدیک شده و شروع به چرخ زدن در اطراف آنها کرده است. مکالمات رادیویی بین ناو آمریکایی و قایق ایرانی انجام شده اما قایق محل را ترک نکرده است تا اینکه ناو آمریکایی یو اس اس اسکول اقدام به شلیک سه گلوله اخطار به سمت قایق ایرانی کرده است.

مقامات نظامی آمریکا مدعی اند با شلیک صورت گرفته قایق سپاه محل را ترک کرده است.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون دیروز در تشریح حوادث دو روز گذشته در خلیج فارس مدعی شد در 4 حادثه جداگانه قایق های تندرو سپاه به ناوهای آمریکایی در منطقه نزدیک شده اند.

او دو مواجهه صورت گرفته را خطرناک توصیف کرد و با اشاره به اینکه نیروهای ایرانی در خلیج فارس غالبا حرفه ای رفتار می کنند ، نزدیک شدن بیش از حد قایق های تندرو سپاه به ناوهای آمریکایی را خطرناک توصیف کرد و مدعی شد در یکی از این مواجهه ها که در روز چهارشنبه صورت گرفت ، ناو آمریکایی برای جلوگیری از درگیری و دور کردن قایق ایرانی از محل اقدام به شلیک سه گلوله اخطار کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی اند شناور های سپاه برای ناوهای آمریکایی در آب های آزاد بین المللی ایجاد مزاحمت می کنند.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره ادعاهای دو روز گذشته آمریکایی ها سکوت کرده اند اما حسین دهقان وزیر دفاع دیروز بدون اشاره مستقیم به ادعاهای منابع آمریکایی در اظهاراتی گفت اگر شناورهای بیگانه وارد آب های ایران شوند نیروهای ایرانی به آنها اخطار می‌دهند و اگر اقدام شناورهای بیگانه تجاوز باشد، با آن مقابله می‌کنند.

گفتنی است مقامات آمریکایی روز چهارشنبه نیز با انتشار فیلمی مدعی نزدیک شدن 4 قایق تندروی سپاه به کمتر از 300 متری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه هرمز شده اند. این مواجهه روز سه شنبه صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
سپاه با توجه به موفقیت دولت روحانی در عرصه ی جهانی به دنبال مشکل تراشی برای دولت میباشه.این سپاهیان مزدور روسیه هستن و خائنین به ملت.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
انسان وطن فروش وخائن اینگونه به حافظان مملکت وناموسش توهین میکند اگر دین ندارید مرد باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
موفقیت دولت در چه زمینه ای؟اینکه جاسوس وارد کشور بشه و به حریم و مرزهای ایران تجاوز بشه برای کی افتخاره...سپاه مایه ی عزت مملکته و اگر سپاه نبود الان ناموس تو باید کنیزی بعثی ها را میکردند.سپاه فرزند ملت و سرباز رهبرند و خائن و مزدور افراد ترسو و خود باخته هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
سپاه مایه عزت و اقتدار ایران هست مزدور تو و امثال تو هستند که امریکا را ارباب و کدخدای خود می دانید.
haq nahaq
|
Afghanistan
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
سلام به همه:
ایران کشور قدرت درجهان شناخته شده است.نه مانند پاکستان مزدور انگلیس و آمریکا باشند. دیگر اینکه هرکس که سپاه را جاسوسان روسیه میدانند آنها خود از مادر ویا پدر یکی از این ها آمریکائی هستند و مخواهند که تضاد را میان روسیه و ایران قهرمان ایجاد کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار