این مسؤول بیان کرد: با توجه به شرایط خاص عشایر کهگیلویه و بویراحمد و کاهش منابع آبی نیاز به توجه و بازنگری در تخصیص اعتبارات داریم.
کد خبر: ۲۹۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 03 September 2016
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد جمعیت عشایر شهرستان را بیش از 37 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تنها 800 میلیون تومان به امور عشایر شهرستان بویراحمد تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید علی‌پور عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد با اشاره به نقش عشایر در تولید محصولات اظهار کرد: بیشتر عشایر استان در حال حاضر مشکلات زیادی بخصوص در زمینه آب دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر بحران آب در همه مناطق استان را تجربه کرده‌ایم که عشایر بیش از همه دچار آسیب و ضرر شده است.

وی در ادامه گفت: جمعیت عشایری شهرستان بویراحمد 37 هزار و 699 نفر است که 15 درصد از جمعیت کل جمعیت شهرستان بویراحمد را به خود اختصاص می‌دهد.

علی‌پور گفت: اما در توزیع اعتبارات به کمتر از 10 درصد عشایر اعتبار اختصاص داده شده است یعنی از 71 میلیارد تومان اعتبارات بویراحمد تنها 800 میلیون تومان به این جمعیت 15 درصدی اختصاص داده شده است.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به شرایط خاص عشایر کهگیلویه و بویراحمد و کاهش منابع آبی نیاز به توجه و بازنگری در تخصیص اعتبارات داریم.

وی با بیان اینکه امور عشایر در همه فصول سال به عشایر خدماتی را ارائه می‌دهد، افزود: یکی از این خدمات در حوزه آبرسانی است.

علی‌پور گفت: همچنین باید برای تامین و ترمیم راه‌های عشایری اقدام کنیم که هرساله بخش زیادی از این راه‌ها بر اثر حوادث مختلف از بین می‌روند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اما با این اعتبارات ناچیز نمی‌توان کار چندان زیادی انجام داد که لازم است برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار