کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت – درمان شهرستان البرز گفت: خالکوبی به دلیل شکستن سد دفاعی پوست می‌تواند سلامتی فرد را تهدید کرده و احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و بروز حساسیت وجود دارد. اگر وسایل خالکوبی به خوبی ضد عفونی نشوند، ممکن است باعث انتقال بیماری‌هایی همچون ایدز شود.
کد خبر: ۲۹۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 11 September 2016
 مریم امینی‌ اظهار کرد: برخی از افراد به مواد و رنگ‌های خالکوبی حساسیت داشته و دچار علائم التهاب و حساسیت موضعی در محل خالکوبی ‌یا کل بدن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای تاتو یا خالکوبی کردن از سوزن‌های مخصوص استفاده می‌شود و این کار غیر از درد فراوان، خونریزی زیادی هم به همراه دارد، خاطرنشان کرد: پس از تاتو کردن نیز رعایت نکردن بهداشت فردی، می‌تواند شخص را در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناکی از جمله هپاتیت‌ها، سل و ایدز قرار دهد.
 
خالکوبی پزشکی، برای مقاصد خاص است

امینی در ادامه به خالکوبی پزشکی اشاره کرد و افزود: این نوع خالکوبی صرفاً به منظور زیبایی نیست، بلکه اهداف طبی و اصلاحی دارد.

وی تصریح کرد: بیمارانی که مبتلا به مشکلات مزمن، مانند دیابت هستند، ممکن است عبارتی هشدار دهنده مبنی بر اعلام بیماری خود را خالکوبی کنند تا در صورت لزوم وقتی که خود بیمار بیهوش است و قادر به بیان بیماری خود نیست، پزشکان و پرستاران متوجه بیماریش شوند.

این کارشناس، مثال دیگر را وقتی دانست که لازم است اقدام درمانی خاصی، مثل رادیوتراپی‌ در یک نقطه از بدن و برای چند بار تکرار شود، بنابراین آن نقطه خاص را با خالکوبی علامت‌گذاری می‌کنند.

امینی ادامه داد: نمونه دیگر وقتی است که برای به دست آوردن زیبایی از دست رفته به دلیل بیماری‌هایی مانند سرطان با استفاده از تاتو، ابروی فرد یا در بیماری لب شکری، از طریق تاتو، خط لب ترمیم می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار