کد خبر: ۲۹۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 13 September 2016
مدیرعامل سازمان‌های مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه مدونی برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

علی رکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به علل و عوامل بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان اظهار کرد: در نگاهی اجمالی می‌توان فهمید که بخشی از این آتش‌سوزی عمدی و هدف‌دار است.

مدیرعامل سازمان‌های مردم‌ نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حالی که کانون‌های اصلی آتش‌سوزی‌ها در استان مشخص است ولی مسئولان و متولیان امر در منابع طبیعی و مدیریت بحران تاکنون برنامه عملیاتی برای کاهش و جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های استان نداشته‌اند.

وی عنوان کرد: با کمترین میزان هزینه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان از بروز این آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کرد و میزان خسارت به جنگل‌ها و مراتع را به حداقل رساند.

رکان گفت: اگر روند به همین گونه به پیش رود سالانه بخش زیادی از جنگل‌های استان از بین خواهد رفت و تلاش‌ها برای احیای مراتع و جنگل‌ها نیز کاری عبث خواهد بود.

وی از مسئولان ارشد استانی خواست تا با تلاش هرچه بیشتر و با طرح ریزی برنامه‌های مدون به دنبال نجات جنگل‌های استان باشند چرا که با خطراتی که حیات جنگل های استان را تهدید می‌کند عواقب موضوع فاجعه‌بار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت بسیج و افزایش نگهبانان فصلی را راهکاری مناسب در حفاظت از عرصه‌های جنگلی به خصوص در فصل بهار و تابستان دانست و گفت: باید از ابزارهای مختلف فرهنگی و امکانات سخت افزاری برای حفظ و صیانت از عرصه‌های جنگلی استان استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار