کد خبر: ۲۹۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 14 September 2016
مطبوعات کویت در شماره امروز خود به انعکاس گسترده تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهوری ایران و تاکید وی بر گفت و گوی سازنده میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پرداختند.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه های الرای، الأنباء و القبس با درج تیتر ' تمجید أمیر قطر از روابط تاریخی و دوستانه کشورش با ایران ' نوشتند: امیر قطر خواستار آغاز گفت و گوهای مشترک میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شده است تا طرفین بتوانند پیرامون مسائل مورد اختلاف به راه حل دست یابند.

این روزنامه ها نوشتند: امیر قطر در تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روابط کشورش با ایران را دوستانه و سازنده و تاریخی دانسته و بر توسعه تعامل دو کشور تاکید کرده است.

روزنامه الرأی در این خصوص نوشت: امیر قطر همکاری مشترک ایران و شورای همکاری خلیج فارس را برای حل و فصل مسائل منطقه ای ٬مهم و کلیدی دانست و تاکید کرد که تهران از موقعیت بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و هرچه تهران در جایگاه مستحکم تری باشد، این مساله به سود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

الرای می افزاید: شیخ تمیم بن حمد در این گفت و گو تاکید کرد که اختلافات بین میان ایران و شورای همکاری باید توسط خود آنها حل و فصل شود و طرف های خارجی نباید در این زمینه دخالت کنند.

روزنامه الانباء نیز در این زمینه نوشت: امیر قطر ضمن تبادل نظر با روحانی در زمینه تحولات مهم منطقه ای و بین المللی، رایزنی مستمر طرفین را در زمینه رخدادهای خاورمیانه مهم دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار