کد خبر: ۲۹۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 15 September 2016
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: تعهد سال گذشته این سازمان در زمینه اشتغالزایی 40 هزار نفر بود در حالی که بهزیستی حدود 45 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، قاسم عبدالله زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 60 تا 65 درصد مشاغل ایجاد شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته برای معلولان بوده است.
وی گفت: تعهد سالجاری سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد اشتغال بیش از 43 هزار نفر است.
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی بدون اشاره به اعتبار هزینه شده، افزود: تمامی مشاغل ایجاد شده در سال گذشته از سوی بهزیستی کشور از محل منابع مالی این سازمان بوده است.
عبدالله زاده بیان کرد: هم اکنون حدود 20 هزار دانشجوی معلول پسر و دختر در رشته ها و مقاطع مختلف در کشور تحصیل می کنند که ایجاد اشتغال برای آنان دشواری ها و شرایط خاص خود را دارد.
وی ابراز داشت: انتظار می رود، دستگاههای مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان این استان همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی استان داشته باشند.
وی با اشاره به ارزشمند بودن کار و تلاش، گفت: فرهنگ کار در جامعه تا حدودی ضعیف است که باید بیش از پیش تقویت شود.
عبدالله زاده اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور هیچ محدودیتی در زمینه تامین منابع مالی به منظور توسعه اشتغال روستایی برای معلولان در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها ندارد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای تامین مسکن مورد نیاز معلولان این استان پیگیری ها و اقدام های لازم را انجام دهند.
18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد حدود 6 هزار و 100 نفر به طور مستقیم از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با 6 دهم درصد بیش از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار