تابناک کهگیلویه و بویراحمد
و اما ارتباط این موضوع با نامه تهدید آمیز تاجگردون اینگونه تعبیر می شود: وی که استاد مدیریت رسانه است سعی کرد با این اقدام هجمه ها را بر خود بکاهد و با راه اندازی نوعی ناسیونالیسم منطقه ای ، افکار عمومی و رسانه ها را به موضوع دوم که البته وی متنفع اصلی آن خواهد بود بکشاند که انصافا در این کار هم کاملا موفق بود
کد خبر: ۲۹۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 18 September 2016
چند روز پیش نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  در نشست با مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران در خصوص حق استفاده مردم بومی منطقه از درآمدهای نفتی آن حوزه به عنوان بودجه فرهنگی و همچنین اعتراض به شرکت نفت و گاز گچساران در خصوص بکارگیری نیرو در شهرستان دیلم بدون هماهنگی با مسئولان این شهرستان مطالبی بیان کرد که غلام رضا تاجگردون به آن واکنش نشان داد و البته تهدید به راه اندازی کمپین ضد آب را هم،چاشنی نامه خود کرد.ضمن اینکه این اتفاقات بسیار سریع به وقوع پیوست!
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نظر می رسد طرح چنین موضوعی کمی مشکوک به نظر می رسد و در شرایط کنونی نیاز به جنجال رسانه ای نداشت و دو نماینده می توانستند با گفتگو در مجلس یا جایی دیگر به این موضوع رسیدگی کنند اما گویا مهمترین موضوع برای هر دو نماینده در وهله اول رسانه ای کردن موضوع بود تا به موکلین خود نشان دهند که با قدرت از حقوق آن ها دفاع می کنند.
موضوع دوم مربوط به انتقاداتی است که در روزهای اخیر متوجه غلام رضا تاجگردون در خصوص سفر به برزیل می شود و منتقدین بر این باورند که تاجگردون بهتر از هر کسی وضعیت بودجه کشور را می داند خصوصا که برخی از مربیان و ورزشکاران به خاطر مسائل مالی ضرورتی به رفتن آن ها به برزیل تشخیص داده نشد و البته معتقدندکه ضرورتی برای رفتن تاجگردون به برزیل هم وجود نداشت!
از طرف دیگر سال گذشته بر سر رفتن رسایی به برزیل جنجال زیادی به پا شد که در این خصوص هم، منتقدان کسانی بودند که الان همفکران آقای تاجگردون هستند ولی در این خصوص اعتراضی نداشته اند! حال رفتن یا نرفتن تاجگردون و رسایی در یک چشم باید نقد شود که چرا برای رسایی بد بود اما برای تاجگردون خوب!
و اما ارتباط این موضوع با نامه تهدید آمیز تاجگردون اینگونه تعبیر می شود: وی که استاد مدیریت رسانه است سعی کرد با این اقدام هجمه ها را بر خود بکاهد و با راه اندازی نوعی ناسیونالیسم منطقه ای ، افکار عمومی و رسانه ها را به موضوع دوم که البته وی متنفع اصلی آن خواهد بود بکشاند که انصافا در این کار هم کاملا موفق بود چرا که هیچ رسانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد ، به موضوع سفر تاجگردون نپرداخت چرا که سریعا موضوع عوض شد و بحث سفر برزیل به حاشیه رفت!
و اما عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با ادبیات دیگری به نامه تاجگردون پاسخ داده و بسیاری از موارد مطرح شده در نامه تاجگردون را وظیفه وی و هر نماینده ی دیگری دانسته است. 
متن نامه عبدالحمید خدری در جواب نامه تاجگردون
خدمت دوست و همکار عزیزم جناب آقای دکتر غلامرضا تاجگردون
نماینده محترم مردم شریف و غیرتمند گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
یادداشت اخیر شما را خواندم و لازم دانستم جهت تشریح واقعیات و تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض برسانم.
مستحضرید ارتباط مردم ایران در طول تاریخ در همه استان ها با هر قومیتی همیشه خوب و برادرانه بوده و این گونه نیست که مردم بصیر و نجیب دو استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر اظهار نظر یا مرقومه ای قرار گیرند و اگر ناطقی نطقی می کند صرفا دیدگاه خود را بیان می کند و البته قرائت ها و تاویل ها از این متن ها یا بیان ها زیاد است.
انتظار نداشتیم مطالبه ی حقوق حقّه ی مردم شریف بوشهر ، گناوه و دیلم که بنده به بازگرداندن آن سوگند خورده ام ، دوستان را چنین آشفته کند و از جاده ی انصاف دور سازد.با وجود چاه های پرشمار نفت در منطقه ی ما ، بدیهی ست که درصدی از بودجه های فرهنگی و ورزشی به حوزه ی ما اختصاص یابد و این یکی از زخمهای کهنه و از مطالبات قدیم و مغفول مانده ی مردم ماست.
برادر عزیزم جناب آقای تاجگردون
زیبنده تر است که "در عمل” رعایت حق همسایگی و حسن همجواری را بفرمایید.
فرمودید : «سال‌هاست که مردم گچساران میزبان عزیزان بندری بوده و به همزیستی با آنان افتخار کرده و می‌کنند» عرض می کنم همین اتفاق در بوشهر نیز روی می دهد و مایه ی افتخار ماست و این از خصایص ایرانی و اسلامی مردم دو استان است و جای تعجب ندارد و کشف جدیدی نیست و نشانه های آن در تاریخ آشکار است . بخشی از جمعیت ساکن بوشهر را لرهای عزیز تشکیل می دهند و مردم خونگرم بوشهر با آغوش باز پذیرای آنان بوده و هستند.اگر در یکی از روزهای تعطیل سری به دیلم و گناوه بزنید با تصویر عینی مهربانی و مهمان نوازی روبرو می شوید.این دوستی ها و برادری ها به امید خدا برای همیشه ادامه خواهد یافت. ان شاالله.
در فراز دیگری مرقوم فرموید : ” در طول دوران نمایندگی‌ام افتخار داشتم در هر موضعی که قرار داشتم از حقوق و فرایند خطه جنوب و بالأخص آن استان که همواره خود را برادر آنان می‌دانستم دفاع کنم”.
طبق قانون اساسی سوگندی که نمایندگان ادا می کنند ،رسالت پایبندی به استقلال و اعتلای کشور هم بخشی از آن است. بنابراین نماینده در خانه ملت هر چند منتخب حوزه انتخابیه ی خود است اما رسالت آن ملی است. بنابراین به طور مثال اگر اینجانب نیز از طرح و لوایحی دفاع کردم که نفع آن یا محل اجرای آن معطوف به استان دیگری است جای بیان ندارد چرا که تنها به وظیفه خود عمل کرده ام و شایسته نیست ادای تکلیف را چنان دیگری بنمایم.
در این متن به مقاومت و ایستادگی در تأمین مالی طرح‌های پارس جنوبی اشاره شده است، باید گفت نه تنها اعضا کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه و نمایندگان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد بلکه همه نمایندگان ملت دغدغه برداشت سریع تر از میدان های مشترک دارند. چرا که عواید آن فاز به فاز به کل اقتصاد کشور می رسد این موضوع ملی است و اگر این موضوع در شمال کشور هم می بود همه باید نسبت به آن اهتمام می داشتند.
در بخش پایانی یادداشت با واژه هایی مانند "تحریک”، "مقاومت”، "تعرض”، "بیم”، "کمپین ضد آب”، "دود در چشم همگان”، "تحریک آمیز”، به توصیف شرایط کنونی برآمدید. از این رو من به عنوان خادم مردم بوشهر و خدمتگزار مردم گچساران که ۵ سال از عمرم را در میان آنها به کسوت قضاوت گذارندم و به آن افتخار می کنم ، مردم هر دو استان را از این نوع واژه های غیرمهربانانه به دور می دانم. جنوبی ها و خونگرمی و کمی آن طرف تر دریای آبی، زاگرس و دشت های سبز و کوههای استوار و جنگل های بلوط و آبشارهای روانش، نه نمی شود به نظرم مردمان هر دو دیار از واژه هایی مانند تعرض و تحریک به دورند و تا بخواهید بزرگوار و نجیب اند. آنها سالهاست کاستی ها را نجیبانه تحمل می کنند و این رسالت ما نمایندگان را سنگین تر می کند.
چشم انداز ما تحکیم دوستی ها و اتحاد دیرین این دو استان است تا راه رسیدن به هدف مشترک ما که همانا تحول و آبادانی جنوب سرافراز است هموار گردد. برماست که به عنوان عصاره این مردم بزرگ و نجیب ، که برگهای زرین افتخاراتشان هنوز بر تارک تاریخ می درخشد ، با ادبیاتی زیباتر و عقلایی تر سخن بگوییم و نیز خلاف همبستگی و همدلی گام بر نداریم.
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
دعاگوی شما
عبدالحمید خدری
نماینده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
آقایان تاجگردون و جعفرزاده نماینده محترم که ادعای دینداری انصاف رعایت حقوق ملت و ادبیات قصار از این دست زیاد دارند به وقتش چقدر زیبا پوست اندازی میکنند گویا این روال جاری در کشور شده برای دریافت باج خودت کافیست یه کمی سروصدا کرده و به اسم دفاع از ملت و بیت المال چند بار داد و فریاد کنی تا خیلی زود حق السکوت خودت رو بگیری والله دیگه این رفتارها و ظاهر سازیها چندش آور شده خدا خودش به این ملت مظلوم رحم کند
موسی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
درود بر آقایان تاجگردون و خدری
شما دوتا بزرگوار در سطح بالایی از کشور تصمیم گیرنده هستید ،و هردو شبانه روز در کنار همدیگر هستید، نه اینکه یک نفرتان این سر دنیایید یک نفرتان اون سر دنیا، اتفاقا هردو هم از یک طیف فکری هستید،
بهتر بود یکساعت حضوری پیش همدیگر می نشستید ونکته نظراتتون مطرح میشد و موضوع را حل و فصل میکردید،
با این جار و جنجال ها و کری خونیها فقط مردم را به جون همدیگر می اندازید
شک نکنید هرچه هم داد بزنید مردم خوبند وبا این چیزها واکنش منفی نشون نمیدن نتیجه عکس اون چیزی است که وانمود میکنید
بوشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
سلام و درود به مردم غیرتمند لر یاسوج و گچساران و کهگیلویه و ... .مهم اینه که ما مردم دو استان همجوار مثل کوه پشت هم هستیم و با هم برادر ما با هم انقلاب اسلامی ایران هستیم و یک کشور .... ای کاش مسئولین هم ....
باوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
دوستان بدانید هیچ شخصی در منطقه جنوب در حد و اندازه دکتر تاجگردون نیست که بخواد هم کلام و هم صحبت بشن از نظر انتقادی با ایشون..دوستان بسیجی که به جناب دکتر تاجگردون توهین کردین بدونین ایشون اون زمان که هیچ کدوم از شماها حتی وجود نداشتین تو میدونهای جنگ بودن و یه برادر شهیدم در راه این انقلاب دادن..در ضمن تاجگردون یه ایل پشتشه به اسم باوی.خط و نشون نکشید که خط و نشونای ما با حرف نیست با عمله...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار