همزمان با دهه ی امامت و ولایت صورت گرفت:
مراسم نمادین اهداء جهیزیه به 10 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج به نمایندگی از 50 نوعروس در استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹ 19 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با حضور نمادین 10 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد ، 50 کمک هزینه تامین جهیزیه به 50 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در سراسر استان ، اهداء شد.
در این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار و تعدادی از مسئولین ، حضور داشتند.
فرید محبی در این مراسم با بیان اینکه پرداخت کمک‌ هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت یکی از مهمترین برنامه های این نهاد است، گفت: کمیته امداد با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ازدواج آسان و ساده‌ زیستی زوج‌های جوان و افزایش بستر اسلامی و اعتقادی در زمینه ازدواج اقدام به پرداخت کمک هزینه ازدواج می کند.
وی با اشاره به اینکه توجه به نیازهای جوانان و تامین بستر مناسب ازدواج علاوه ‌بر گسترش این فرهنگ حسنه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به نحوی مطلوب فراهم می‌‌کند، تصریح کرد: کمیته امداد استان به مناسبت دهه امامت و ولایت 50 مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه با اعتبار یک میلیارد ریال به نوعروسان تحت حمایت اهداء کرد.
 
اهداء 50 کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد+تصاویر 
محبی افزود: تعداد 622 نوعروس با حمایت های این نهاد و اهداء کمک هزینه 12 میلیارد و 440 میلیون ریال در سال جاری راهی خانه بخت شده اند و همچنین ۴۳۶ مورد کمک به داماد با اعتبار دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی تعداد افراد پشت نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج را یک هزار و 864 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد یک هزار و 291 نوعروس، 548 هدیه ازدواج و 25 مورد ازدواج مجدد پشت نوبت هستند و در این خصوص خواستار مشارکت خیران، سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان هستیم.
محبی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای نوعروسان از دیگر برنامه های کمیته امداد است که در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 304 نفر با اعتبار 77 میلیون ریال در زمینه های آموزش مسائل دینی و بهداشتی آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی یادآور شد: اهداء دو هزار و 563 مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه با اعتبار 43 میلیارد و 123 میلیون ریال و آموزش دو هزار و 570 نفر با هزینه 642 میلیون و 500 هزار ریال از خدمات کمیته امداد در زمینه ازدواج در سال گذشته است.
 
اهداء 50 کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد+تصاویر 
معاون سیاسی امنیتی استاندار در این مراسم، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت، گفت: ازدواج جزو سنت ارزشمند پیامبر است و همه ما باید در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش کنیم و برای جلوگیری از انحرافات در جامعه جوانان را به ازدواج تشویق کنیم. .
فتاح محمدی با تقدیر از کمیته امداد برای برگزاری این مراسم، افزود: کمیته امداد با اهداء جهیزیه و تأمین کمک هزینه ازدواج برای زوج های جوان تحت حمایت، پیشرو در ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار