با مخاطبان
فقط به خاطر اینکه ما مردمی قانع و کم توقع هستیم و با وجود فاصله پنج کیلومتری تا رودخانه مارون حسرت میدانی همچون میدان امام حسین (ع ) شهر کویری یزد و یا پارک لاله شهرکرد و یا میدانهای بوعلی و باباطاهر همدان و....بر دلمان نشسته است.
کد خبر: ۳۰۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 23 September 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
با عرض تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و آغاز هفته دفاع مقدس
کتاب روسازی راه نوشته امیرمحمد طباطبایی جزئیات کامل آسفالت را بیان نمود و از طرف دیگر خیلی از کارشناسان بر این باورند که در دهه های بعد کشوری توسعه یافته و ثروتمند محسوب می شود که آسفالت بیشتری داشته باشد که این موضوع به وضوح اهمیت قیر را نمایان می سازد .با این مقدمه به اصل مطلب می پردازم .
1 - آنچه در شهر لنده تحت عنوان آسفالت صورت می گیرد هدر داد قیر و مصالح سنگی است چرا که توجهی به زیر سازی نمی شود و فقط با اندک کوبش خاک طبیعی و بدون رعایت لایه های مختلف زیر سازی اقدام به پهن شدن آسفالت، آن هم بدون رعایت دانه بندی می شود. با آنکه طبق آزمایش اشتو اصلاح شده تنها فقط در راههای روستایی میزان تراکم 95درصد قابل قبول بوده وبرای دیگر راهها باید این عدد صدرصد کامل باشد و بی توجهی به این امر، همان جیزی است که در خیابانهای این شهر به وضوح دیده می شود و عمری در حد دو ماه دارند. درحالی که در شرایط تحریم و اوضاع نابسامان اقتصادی باید نود درصد هزینه صرف پروژه و ده درصد دیگرهزینه نگهداری شود .به زبان ساده تر اینکه آسفالت انجام شده حداقل دوامی شش هفت ساله داشته باشد در حالی که اینجا اوضاع بر عکس است و در همان ماههای اول یا دچار نشست شده و یا باد آن را می برد .اینکه چرا به این موضوع رسیدگی نمی شود جای سوال بوده ونیاز به پاسخگویی دارد .
2 – پارک امید که در بهمن ماه نود وچهار افتتاح شده است فاقد روشنایی – سرویس بهداشتی – وسایل ورزشی –امکانات بازی کودکان –دیوار حایل بوده و فقط به خاطر اینکه ما مردمی قانع و کم توقع هستیم و با وجود فاصله پنج کیلومتری تا رودخانه مارون حسرت میدانی همچون میدان امام حسین (ع ) شهر کویری یزد و یا پارک لاله شهرکرد و یا میدانهای بوعلی و باباطاهر همدان و....بر دلمان نشسته است، لذا یک دسته سبزی و چمن ما را کفایت می کند و قطعه بلوار چمن کاری را پارک می نامیم که در هر حال تلاش شهردار شهر خود را می ستایم ولی همین پارک دارای المانی بوده با هزینه زیاد که به دلیل بی توجهی به نکات فنی سازه ای آن و در اصطلاح فله ای کار کردن که قرار بود سالها در این پارک خودنمایی کند در کمتر از شش ماه از نصب آن متاسفانه از ریشه کنده شده و بر زمین افتاد.سوال اینجاست مگر این پروژه ناظر نداشت مگر نباید این سازه های ناپایدار که در اماکن عمومی نصب می شوند کنترل شوند؟ حال هزینه بیت المال به کنار .
در هر حال با وجود ناقص بودن این پارک ، پرداختن به کلنگ زنی پارک امید2 با وجود معارضات موجود؛ وعدم رفع معارضات وحضور استاندار ومسئولین استانی وبی نتیجه ماندن کلنگ زنی آن، که به نوعی بی اعتمادی هیئت دولت را نسبت به این شهر فراهم نموده، هیچ محلی از اعراب ندارد. واز طرف دیگر با وجود اینکه شهرکهای اطراف از جمله شهرک فجر- سرآسیاب و... از مبلمان شهری مناسبی برخوردار نبوده وحتی کوچه های آنها فاقد تابلو و جدول مناسب می باشند، بحث عملیات اجرایی این پارک وصرف هزینه به آن هیچگونه توجیهی ندارد.
3 – سرسره های نصب شده در پارک ورودی فاقد دست انداز وحفاظ ایمنی در جهت جلوگیری از سقوط کودکان بوده که در نوع خود خطر ساز می باشد و نیاز است هر چه سریعتر نسبت به ایمن کردن آنها اقدام شود .
4 – شهرداری که مرجع صدور پروانه ساختمانی است و مردم را به خاطر نداشتن پارکینگ جریمه می نماید و خود باید مروج این امر باشند، پارکینگ را از ساختمان جدید خود حذف نموده و کاربری آن را به مسکونی تغییر داده است و این در حالی است که کمبود فضا وجود ندارد .
5 – طبق نظر کارشناسان دست اندازهای بتنی ایجاد شده در سطح شهر جهت کاهش سرعت وسایل نقلیه باید حداقل یکصد و هشتاد سانتیمتر عرض وحداکثرده تا پانزده سانتیمتر ارتفاع داشته باشند تا حداقل آسیب به وسایل نقلیه رسانده شود .در حالی که در خوشبینانه ترین حالت دست اندازهای ایجاد شده پنجاه سانتیمتر عرض و بیش از بیست سانتیمتر ارتفاع دارند و بیشر به تپه می مانند تا دست انداز .
6- از هرچه بگذریم بحث انتقال گوشت از کشتارگاه به سطح شهر در حالتی کاملا غیر بهداشتی وتوسط خود افراد صورت میگیرد ودر این بین نه مرکز بهداشت ونه شهرداری هیچگونه توجهی به این موضوع ندارند.
7– علی رغم اینکه جامعه بدون نقد پویایی ندارد متاسفانه در این شهر اگر نقدی صورت گیرد از سوی برخی ادارات به معنای زیر سوال بردن خدمات نظام از آن بهره برداری می شود که در این خصوص شهرداری لنده حرف اول را می زند .اگر چه خدمات این نظام مقدس بر کسی پوشیده نیست و ذکر این نکته حائز اهمیت است که ، چرا به بیت المال بی توجهی می شود ،جای سوال است .وآیا نهایی که به عنوان نمایندگان مردم منتخب شده و نقش نظارتی دارند پیگیر هستند یانه؟
محمد ظاهر آخش - شهروند
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اب پ ت ث ج چ ح خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
شهروندی هستم از شهرک فجر شهرستان لنده
شهروندی که فقط نام شهروندی را یدک میکشد
شهروندی که دستش به جایی بند نیست و چشم امید دارد به دستان مسئولین شهر شاید که مرحمی بگذارند بر درد و مشقت خود و هم شهریانش.

از بخت بد استان ما برای دولت تدبیر و امید هیچ اهمیتی ندارد و سهم کمی از این اعتبارات داریم از دولت که ناامید شدیم و از این بهدتر اینکه ما از استان خودمان هم نا امید شدیم شهر ما لنده هم هیچ اهمیتی برای استان ندارد.
برای هیچکس انگار مهم نیست ما چگونه زندگی میکنیم.

درحالی که ساکنین شهرک فجر از:
کوچه های خاکی و سنگی بدون آسفالت،

نبود کانال،

بیماریهای گوسفندانی که در شهرک جولان میدهند

فاضلابی ک همچون رودهای خروشان از وسط کوچه ها میگذرد

خیابانی با حداقل روشنایی

و نبود آب مناسب رنج میبرند، مسئولین ما به فکر شروع فاز دوم و سوم پارک ها هستند
جوانان و عزیزان ما در جاده های نا امن جان میدهند و مسئولین مربوطه فقط اکتفا میکنند به سفری چند ساعته به این شهر و میل کردن یک وعده غذایی لذیذ.

بعد از مدتها عزیزان قصد انجام کاری را برای شهرک فجر داشتند و آن هم آسفالت کردن خیابان اصلی.
کاش به جای آسفالت کردن موکت پهن میکردند.خنده آور ترین کار عمرانی بود که تا به حال دیده بودیم. یک ماه از آسفالت کردن نگذشته بود که قسمتی از آن نشست کرد قسمتی از آن بالا آمد قسمتی از آن به کلی کنده شد و با اولین باران دو سرعت گیر از جا درامد و جاده خراب شد.برای فهمیدن صحت این حرف میتوانید یکبار این مسیر کوتاه را طی کنید.
زندگی در این شهرک سخت است

حرف آخر:
عزیزانی که میتوانید کاری انجام دهید و نمی دهید به خدا مدیونید...
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
کاش ما حیوانات را ازشهر بیرون کنند تاچه برسیم به شهرکهای اطراف ...
هروقت هم به این کاراعتراض کردیم گفتن باید بهداشت ونیروی انتظامی وفرماندار وقاضی جلسه بگیرند ...ونهایتا به اینجا رسیدیم که فرماندارس که توان بیرون انداختن چند راس گاو وبز وگوسفند را ازشهر ندارد همان نبودنش بهتر است...مامردمی هستیم که خودمان رانقدنمیکنیم زندگی شهری را باگوسفند میخواهیم وباامکانات شهری ...
درفصل گرما عجب بویی بلند میشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار